Amerikan siyasi iklimi nedeniyle 6 potansiyel olarak askıya alındı

Video oyunu destan “Battlefield” ve “Call of Duty”, her birini oyuncuları büyülemek için yenilik yapmaya itilen sarsılmaz bir rekabetle işaretlenir. Bununla birlikte, “Battlefield Hardline 2” nin olası gelişimi, Amerika Birleşik Devletleri’ndeki siyasi gerilimler nedeniyle iptal edildi, bu makalenin bu tartışmalı kararın ve franchise hayranlarındaki yansımaları araştırıyor.

Battlefield Hardline 2: Siyasi iklimden etkilenen bir seçim

Mart 2015’te piyasaya sürülen “Battlefield Hardline”, “Hırsızlara Karşı Polis” türünün kentsel operasyonlarına odaklanan senaryolar sunarak kendisini diğer franchise başlıklarından ayırdı. Birleşik Krallık’taki en çok satan statüsüne rağmen, bir süitin ilk gelişimi net durduruldu. En önemli neden: 2014’teki Ferguson’un çekimi de dahil olmak üzere trajik olaylarla bağlantılı gergin siyasi iklim.

Geliştiriciler ve Elektronik Sanatlar Yetkilileri (EA), polis ve suçlular arasındaki çatışmalara odaklanan bir oyun çıkarmanın o zamanlar uygunsuz olacağına karar verdiler. Yakın zamanda yapılan bir röportaj sırasında, Hardline çok oyunculu tasarım direktörü Thaddeus Sasser, bu trajedinin şirketin kararları üzerindeki etkisinin altını çizdi.

2014 Bağlamı: Video oyunu endüstrisi için bir dönüm noktası

Ergen Michael Brown’un ölümüne yol açan Ferguson olayı, polis şiddeti ve sivil haklar hakkında ulusal tartışmalar uyandırdı. Bu gerginlik atmosferi EA’ya “Battlefield Hardline 2” nin lansmanını yeniden gözden geçirmeye teşvik etti. Sasser’in yorumları, oyunun ortaya çıkabileceği bir dünya olsa da, koşulların çok hassas olduğunu ortaya koyuyor.

Battlefield serisi her zaman askeri temaları vurgulamış olsa da, kentsel suçlara odaklanan böyle bir yaklaşım şu anda çok tartışmalı olarak algılandı ve böylece sosyal bağlamın video oyunlarının içeriğine önemini işaret ediyordu.

Battlefield Hardline hayranları: Kalıcı Umut

Yayınlandığında karışık bir resepsiyona rağmen, “Battlefield Hardline” özel hayranlardan oluşan bir topluluğu koruyabildi. Yenilikçi bir oyun ve benzersiz bir anlatı çerçevesinin birleşimi, kalıcı bir cazibe geliştirmesine izin verdi. Franchise’ın ateşli taraftarları hala bir devam filmi umuyor.

Bununla birlikte, visseral oyunların kapatılması ve EA’nın geleneksel askeri unvanlarına yeniden yönlendirilmesiyle, “Battlefield Hardline 2” nin gerçekleştiğini görme şansı zayıf görünüyor. Oyunun mirası ve bu kentsel atmosferde yeni bir içerik için oyuncuların artan arzusunun birleşimi, “hardline” evreninin belirsiz görünse bile hala bir geleceğe sahip olabileceğini kanıtlıyor.

Sonuç: Gerçek etkinliklerin video oyunu yapımları üzerindeki etkisi

“Battlefield Hardline 2” in iptali, video oyunlarının geliştiricilerine sosyal ve politik konuların sektör üzerinde önemli bir etkisi olabileceğini hatırlatıyor. Elektronik sanatlar savaş başlıkları sunmaya devam ederken, “hardline” anısı hayranlarıyla canlı kalıyor ve tartışmalı temalara odaklanan bir oyunun bile sadık bir kitleyi büyüleyebileceğini gösteriyor. Soru devam ediyor: Geliştirme stüdyoları bir gün gelecekte bu tür hassas konuları tekrar gözden geçirmeye cesaret edecek mi?

Okumalar: 0