Call of Duty: Black Ops 6, hareket sisteminde önceki oyunlara göre daha yavaş gibi görünen dikkate değer değişikliklerle halihazırda ses getiriyor. Treyarch Tasarım Direktör Yardımcısı Matt Scronce, bu ayarlamaların oyuncu geri bildirimlerini dikkate alırken oynanışı dengelemeyi amaçladığını açıklıyor. Bu değişikliklerin oyun deneyimini nasıl etkilediğini ve serinin hayranları için ne anlama geldiğini öğrenin.
Yeni bir hareket sistemi: her yerde hareket etme
Call of Duty: Black Ops 6’nın piyasaya sürülmesiyle birlikte, çatışmalar sırasında benzeri görülmemiş bir akıcılık vaat eden yeni bir mobil çağrı sistemi tanıtıldı. Oyuncuların her yöne koşmasına, kaymasına ve dalmasına olanak tanıyan bu mekanik, olumlu karşılandı. Ancak özellikle yatma ve yarı çömelme hızları açısından ayarlamalara yol açmıştır.
Scronce, çömelme ile birlikte hızlı hareketlerden yararlanan “yılan gibi dönme” gibi yönetilemeyen taktiklerin riskine dikkat çekiyor. Böylece adil olmayan durumların önüne geçmek için oyunun temposu bir miktar yavaşlatıldı ve bu durum oyuncuların hareketin eskisine göre daha ağır olduğunu hissetmesine neden oldu.
Oyuncu geri bildirimleri dikkate alındı
Black Ops 6’nın kullanıma sunulmasından bu yana Treyarch, endişelerini hemen dile getiren oyuncuların tepkilerine karşı dikkatli olmaya devam etti. Takım arkadaşları arasındaki çarpışmalarla ilgili düzenleme talepleri artırıldı ve bu da geliştirme ekibinin oyun deneyimini iyileştirme konusundaki kararlılığını açıkça gösteriyor.
Treyarch, bu geri bildirimleri ele almak ve geliştiriciler ile topluluk arasındaki diyaloğun yoğunluğunu artırmak için bir dizi güncelleme sözü verdi. Oyuncu geri bildirimlerinin artması durumunda, her yerde hareket etme konusundaki potansiyel değişiklikler muhtemelen dikkate alınacaktır.
Savaşta dengeye doğru
Scronce’ın değindiği bir diğer önemli konu da yeni oyundaki sıçrama hissiyle ilgili. Savaşta spam atlama uygulamasından uzaklaşan geliştirici ekibi, bu taktiğin en etkili yöntem olarak kalmaması için savurma ve hareket değerlerini ayarladı. Ancak yine de bu yaklaşımı kullanmak isteyen oyuncular, oyundaki çeşitli avantajlar ve aksesuarlar sayesinde bunu yapabilirler.
Gelecekteki güncellemeler aynı zamanda bu hareket mekaniklerini iyileştirmeyi de amaçlayarak Black Ops 6’nın oynanışını zenginleştirirken oyuncu geri bildirimlerinin daha iyi entegrasyonuna olanak tanıyor.
Black Ops destanına dönüş
Treyarch ve Raven tarafından geliştirilen Call of Duty: Black Ops 6, Soğuk Savaş’ın sona erdiği 1990’ların başındaki jeopolitik gerilimlerin arka planında geçiyor. Bu yeni eser, casusluk türü eylemler açısından zengin bir harekâtın yanı sıra 16 yeni haritayla eksiksiz bir çok oyunculu mod vaat ediyor.
Ünlü Zombies deneyiminin uzun zamandır beklenen geri dönüşüyle oyun, serinin hayranlarının dikkatini çekecek, aynı zamanda daha dengeli bir oynanışa doğru evrilecek ve oyuncuların ihtiyaçlarına yanıt verecek sürükleyici ve heyecan verici bir deneyime yönelik görünüyor.
Kısacası, Black Ops 6 kendisini Call of Duty serisinin merkezi bir unsuru olarak konumlandırıyor; geleneği ve yeniliği birleştirerek yeni bir deneyim sunarken topluluğun beklentilerine de özen gösteriyor.
Okumalar: 0