PC’deki video oyunları dünyası, 2025 video oyunu hakkındaki en son Newzoo raporu, oyun içi alımlar için güçlü bir eğilimle gelişmeye devam ediyor. 2024’te mikroişlemler, sektörün gelirinin % 58’ini temsil ederek 24,4 milyar dolara ulaştı ve Call of Duty: Black Ops 6, Roblox ve Fortnite motorları gibi oyunlar. Bununla birlikte, bu uygulama, özellikle oyuncular üzerindeki etkisi nedeniyle, özellikle de en küçüğü nedeniyle tartışmaları uyandırır.
Mikroişlemler pazara hakim
Nesne alımlarını, ek içerik veya kozmetik iyileştirmeleri içeren mikroişlemler, PC oyunları için gelir üretiminde önemli bir rol oynamaya devam eder. Newzoo raporuna göre, bu alımlar 2024’te 24,4 milyar dolar getirdi ve bir önceki yıla göre % 1.4 büyüme işaret etti.
Bu başarı esas olarak gibi amiral gemisi başlıklarına atfedilir. Call of Duty: Black Ops 6,, Robloks Ve Fortniteek içerik için oyuncuların iştahından nasıl yararlanacağını bilen.
Mikroişlemlerdeki bu olumlu eğilime rağmen, kullanımları genellikle tartışmalıdır. Oyuncular bazen, özellikle ücretsiz oyunlarda kabul edilen operatörleri kabul eder. Diablo ölümsüzOyun içeriğinin sonu, ödeme duvarlarının arkasına yaygın olarak kilitlenir.
Yağma kutularının etrafındaki tartışmalar
Tartışmaları uyandıran mikroişlemlerin bir başka yönü de yağma kutularının kullanılmasıdır. Bazıları tarafından bir kumar biçimi olarak kabul edilirler, özellikle genç oyuncular arasında bağımlılık yapan davranışları teşvik etme potansiyelleri için eleştirilirler.
Bu sorun, oyuncuları korumak için bu mekanizmaları düzenleme ihtiyacı üzerine tartışmalara yol açmıştır, özellikle de bilinçli finansal kararlar almak için henüz yaşta olmayanları korumaktadır.
Gelir kaynaklarının çeşitlendirilmesi
Mikroişlemlere ek olarak, indirilebilir içerik (DLC), 2024’te 5,3 milyar dolar veya sektördeki toplam gelirin % 14’ü ile hafif bir artış yaşadı. Bu başarı, gibi büyük başlıkların uzantıları ve güncellemeleri ile beslendi. Diablo 4,, Elden halkası Ve World of Warcraft.
Ancak, tüm gelir kategorileri patlamıyor. Geleneksel olarak piyasanın önemli bir payını temsil eden premium oyunlar, gelirlerinin bu yıl % 2,6 oranında düştüğünü ve toplam cironun % 28’ine ulaştığını gördü. Bu düşüş, isteğe bağlı satın alımlarla giderek daha fazla ücretsiz modelleri tercih eden tüketici alışkanlıklarındaki bir değişikliği yansıtmaktadır.
Sektör için gelecekteki beklentiler
Farklı kategoriler içinde karışan eğilimlere rağmen, PC oyunları sektörü genellikle istikrarlı kalıyor ve 2024’te toplam 37,3 milyar dolarlık bir ciro ile % 0.1 hafif bir artış gösteriyor. İki yıl boyunca, 2021 ve 2022 arasında gözlemlenen bir oyuktan sonra bir tersine dönme işaret ederek % 5,4’lük sağlam bir büyüme yaşadı.
Newzoo, PC oyun pazarında sürekli büyümeyi öngörüyor ve gelir tahminleri 2025’te 37,9 milyar dolara ulaşıyor ve bu da 2027 yılına kadar 40 milyar’ı aşması gerekiyor. Bu umut verici beklentiler, PC video oyunları için sağlam bir gelecek öneriyor ve mikro ransmanlar yönetimi ve yeni tüketim eğilimleri konusunu kaldırıyor.
Okumalar: 2