Call of Duty’den bir sızıntı, Fortnite’den esinlenen görsel bir ses işlevini ortaya çıkarıyor

Call of Duty ile ilgili yeni bir sızıntı, yakın zamanda oyuncuların ilgi alanlarını, özellikle de Warzone ve Black Ops 6 kodunda ses analiz işlevselliğinin ortaya çıkmasını uyandırdı. Fortnite’da halihazırda mevcut olan bir araca benzeyen bu işlev, oyunculara yardım etmeyi amaçlıyor, ancak oyun üzerindeki adil etkisi hakkında tartışmaları da uyandırıyor. İşte birçok oyunun deneyimini yeniden tanımlayabilecek bu tartışmaya genel bir bakış.

Görselleştirici Audio nedir?

Son zamanlarda, Alaix adlı bir sızıntı, bir “ses görselleştirici” aracının bir sonraki görev çağrısına entegre edileceğini açıkladı. Bu cihaz görsel olarak çekimler ve adımlar gibi sesler görüntüler, böylece oyunun ses anlayışını kolaylaştırır. Bu yenilik, işitme engelli oyuncular veya kask yerine konuşmacı kullananlar için değerli olabilir.

Ancak, bu özellik aynı zamanda önemli soruları da gündeme getirmektedir. Gerçekten de, yardım almadan işitebilen oyuncular bile onu etkinleştirebilir, bu da oyunda bir dengesizlik yaratacaktır.

Fortnite’de zaten tartışmalı bir uygulama

Fortnite’de, bu erişilebilirlik seçeneği zaten eleştiriyi uyandırdı çünkü ihtiyaç duymayan kullanıcılara bir avantaj sunuyor. Bazılarının oyun deneyimini geliştirmek için tasarlanmış olsa da, birçok oyuncu küfürlü kullanımı konusunda endişe duyuyor. Sosyal ağlardaki tanıklıklar bu duyguyu ifade eder. Bir X kullanıcısı (eski adıyla Twitter) şöyle yazdı: “Erişilebilirlik işlevi olarak kabul edilebilir, ancak gerçekten ihtiyaç duyanlar için ayrılmalıdır.» »

Bu endişeler ayrıca, diğer oyuncuların aynı duyguyu yinelediği Reddit’e yankılanıyor ve bu işlevselliğin değer düşüklüğü olmadan kullanıcılar için dezavantajlı bir dinamik yaratabileceğini savunuyor.

Böyle bir işlevselliğin avantajları ve dezavantajları

Olumlu olan:

Olumsuz olan nedir:

Call of Duty’nin belirsiz geleceği

Şimdilik, bu özellik onaylanmamış ve test durumunda kalır. Ancak, tıpkı oyuncular gibi, geliştiriciler de bu sularda dikkatli bir şekilde gezinmelidir. Uygulama kötü yönetilirse, kapsayıcılığı artırmak yerine oyun deneyimine zarar verebilir.

Sonuç olarak, Call of Duty’deki görselleştirici sesiyle ilgili tartışma, video oyunlarında erişilebilirlik açısından beklentilerin evriminin göstergesidir. Anahtar, geliştiricilerin bu işlevselliği entegre etmeyi seçme biçiminde olacaktır: oyunun dengesinden ödün vermeden kapsayıcılığı güçlendirmeyi başaracak mı? Bize sadece zaman söyleyecek.

Okumalar: 0