Sınıfta Epic Games’e karşı yasal bir işlem olan Fortnite’ın yaratıcısı, şirketi dijital makalelerin satışları konusunda yanıltıcı manipülasyonla suçlayan ebeveynler tarafından yatırıldı. Şikayetçiler, oyunun “nadirlik yanılsaması” yarattığına ve haksız satışları kolaylaştırmak için eksik korkuyu (FOMO) kullandığına inanıyor. Video oyunlarındaki ticari uygulamalarla ilgili artan endişeleri gösteren bu olay, endüstri için önemli sonuçlar doğurabilir.
Ticari uygulamalar için bir şikayet
Şikayet, San Francisco’daki bir mahkeme önünde açıldı ve çocukları adına ebeveynler tarafından “hileli” kabul edilen uygulamaları vurgulamaktadır. Avukatlara göre, Epic Games, Fortnite mağazasında bulunan ve oyuncular üzerinde güçlü psikolojik baskı yaratacak makalelerin rotasyonu ile ilgili manipülatif taktikler kullanıyor.
Şikayetçiler, altı yılı aşkın bir süredir sunulmayan Renegade Raider kostümü gibi çok sevilen nesneleri ifade ediyor. Mağazada öğelerin görünme ve kaybolma şeklinin oyuncular için büyük endişeler kaynağı olduğunu ve satın alımlarını etkileyebilecek bir acil durum hissi yarattığını iddia ediyorlar.
Aldatıcı satış davulları
Şikayet ayrıca, sayaçlar süresi dolduğunda, ikincisinin birkaç gün boyunca fiyatların azaltıldığı iddia edilen ve dolayısıyla tüketici beklentileri ile çeliştiğini iddia etmektedir. Avukatlar, bu “hayali satışlar” nın tüketicinin korunması konusundaki yasaları kırdığını ve haksız ve sahte iş uygulamalarını yasakladığını savunuyor.
Mahkemelerin, tüketici kodunun potansiyel bir ihlaline işaret ederek sayarak yasadışı satış uygulamaları ilan ettikleri yasal emsaller bulunmaktadır.
Epic Games’in yanıtı
Epic Games, şikayetin olgusal hatalar içerdiğini ve Fortnite işleyişinin gerçekliğini yansıtmadığını iddia ederek suçlamalara itiraz ederek hızlı tepki verdi. Şirket, son zamanlarda dükkanında saat sayaçlarını kaldırdığını ve yaş doğrulama ve gelişmiş ebeveyn kontrol mekanizmaları da dahil olmak üzere istenmeyen alımlara karşı korumalar oluşturduğunu vurguluyor.
Epic Games’in yorumları, 13 yaşın altındaki oyuncuların ebeveynlerin rızası olmadan gerçek alımlar yapamayacağını ve böylece genç kullanıcıların güvenliğine olan bağlılıklarını vurguladığını belirtiyor.
Video oyunu endüstrisi için çıkarımlar
Bu dava sadece epik oyunların itibarını etkilemekle kalmadı, aynı zamanda video oyunu endüstrisindeki iş uygulamalarında daha geniş yankılara sahip olabilir. Ebeveynlerin ve düzenleyicilerin para kazanma yöntemleri konusundaki endişeleri artmaya devam ederken, diğer şirketler benzer potansiyel yasal kaygılardan kaçınmak için stratejilerini gözden geçirmek zorunda kalabilir.
Tüketiciler ve güçlendirilen oyun geliştiricileri arasındaki gerilimlerle, Fortnite’deki dijital makalelerin pazarlanması üzerindeki bu yasal savaş sektör için önemli bir dönüm noktasını işaret edebilir. Endüstri gözlemcileri bu davanın evrimini yakından takip edecektir.
Okumalar: 0