Ebeveynler Fortnite ve Epic Oyunlarına Saldırıyor

Bir grup ebeveyn yakın zamanda Epic Games ve Fortnite oyununa karşı kolektif bir şikayette bulundu ve şirketi “yanıltıcı uygulamalar” ile suçladı. Bu yasal işlem, küçükleri, aksi takdirde tamamlamayacakları nesneleri satın almaya itecek olan söz konusu dükkanda zaman sayımlarının kullanımını vurgulamaktadır. Benzer şikayetlerin bir emsali, Hollanda’da yaptırım uygulanan ve video oyunu endüstrisinde mikroişlemlerin düzenlenmesi hakkında sorular ortaya çıkaran destansı oyunlar görmüştü.

Epik oyunlara karşı suçlamalar

Şikayet Çarşamba günü San Francisco’daki bir mahkemede açıldı ve Epic Games’i nadirlik yanılsaması veren bir oyun içi dükkan sistemi inşa etmekle suçluyor ve böylece genç oyuncuları istenmeyen alımlar yapmaya zorluyor. Ebeveynler, pazarlama mekanizmalarının çocukların kırılganlığından yararlanmak için tasarlandığına ve satın almak için acele ettikleri bir durum yarattığına inanıyorlar.

Sınırlı zaman kaplamaları gibi mağazanın bazı unsurları, oyuncuların karışıklığını artıran vaat edildiği gibi ortadan kaybolmadı. Kesin suçlamalar, Cilt Renegade Raider gibi nesnelerin kesin olarak kaybolduğundan, diğerlerinin geri sayımın bitiminden sonra kullanılabilir kaldığını belirtmektedir.

Emsaller Yasal ve Yaptırımlar

Mevcut şikayete ek olarak, Epic Games’in “yanıltıcı zamanlar” için 1.125 milyon avro para cezasına çarptırıldığı Hollanda’da benzer bir yasal işlem açıldı. Bu emsal, Kaliforniya Mahkemesi’nin ebeveynlerin getirdiği suçlamaların geçerliliği konusunda kararında rol oynayabilir.

Epic Games şikayete “gerçek hatalar” içerdiğini ve Fortnite’ın gerçek işleyişini yansıtmadığını söyleyerek yanıt verdi. Deklarasyonlarında şirket, dükkanlarında zaman sayaçlarını sildiğini ve onay mekanizmaları ve ayrıntılı ebeveyn kontrolleri gibi istenmeyen alımlara karşı korumalar uygulamaya devam ediyor.

Ovanın geleceği

Hakim, şikayetin gerçekten devam edip edemeyeceği sorusuna karar vermek zorunda kalacak ve eğer durum buysa, diğer taraflar prosedüre katılabilir. Bu potansiyel olarak video oyunlarının mikroişlemleri yönetme biçiminde, özellikle de genç bir kitleyi hedefleyen değişikliklerin yolunu açabilir.

Durum, video oyunlarının ekonomik modelleri ile tüketicilerin, özellikle de en küçüğün yeterli korunması arasında bir denge ihtiyacını vurgulamaktadır. Hem geliştiriciler, oyuncular ve aileleri için, dijital alımlar etrafında giderek daha karmaşık bir ortamda zorluklar yüksektir.

Okumalar: 0