Oyunun geleceği Fortnite gibi canlı hizmet deneyimleri

Video oyunu sektörü değişiyor ve Epic Games CEO’su Tim Sweeney şunları söylüyor: Fortnite, oyunun geleceği. Seattle’daki Unreal Fest’te, birçok yeni oyunun yüksek bütçelerine rağmen, oyuncuların Fortnite gibi paylaşılan oyun deneyimlerine olan ilgisinin artması nedeniyle ticari beklentilerin çoğu zaman karşılanmadığını vurguladı.

Fortnite: Önemli bir platform

Sweeney’e göre Fortnite, geçtiğimiz tatil sezonunda 110 milyon aktif kullanıcıyla tüm zamanların en yüksek seviyesine ulaşarak büyümeye devam ediyor. Bu artış, arkadaşlarla oynama becerisinin diğer oyunların içeriğine göre öncelikli olduğu oyun endüstrisindeki kuşaksal değişimi gösteriyor. Fortnite sadece bir tetikçi değil; kendisini kullanıcıların yalnızca oyun oynayabileceği değil aynı zamanda canlı konserlere katılabileceği, araba kullanabileceği ve hatta LEGO’dan ilham alan bir evren inşa edebileceği bir platform olarak konumlandırıyor.

Metaverse etrafındaki tartışma

Sweeney ayrıca sektörü bölen bir kavram olan metaveri sorununa da değiniyor. Onun için Fortnite, daha önce hiç bu düzeyde ulaşılamayan modern ve yenilikçi bir eğlence deneyimi biçimini temsil ediyor. Bu oyun aynı zamanda sürükleyici ve sürekli gelişen bir deneyim sağlamak için müzisyenler, Disney ve Star Wars dahil birçok markanın da ilgisini çekiyor.

Hizmet oyunlarında ve rekabette patlama

Fortnite ve diğer canlı hizmet oyunlarının yükselişi, Fairgame$ ve diğer projelerle benzer oyunlara yatırım yapan Sony gibi endüstri devlerinin tepkisini ateşliyor. Bununla birlikte, Concord’un başarısızlığının da gösterdiği gibi pazar, doygun bir ortamda oyuncuların ilgisini sürdürmenin zorluğunu ortaya koyan sınırlamalarla karşılaşmaya başlıyor.

Tek oyunculu oyunların belirsiz geleceği

Bu oyunların popülaritesine rağmen canlı hizmet oyunlarına geçiş, Star Wars Outlaws ve Final Fantasy 7 Rebirth gibi büyük bütçeli tek oyunculu oyunlar için zor zamanlar anlamına gelebilir. Bu oyunların kendi zorlukları olsa da Fortnite gibi oyunların günümüzün dijital eğlencesinin büyük bir parçası olduğu açık görünüyor.

Sonuç: Bir değişim çağı

Sweeney, hem çalkantılı hem de gelişen bir sektörde Fortnite’ın parlak geleceğine inanmaya devam ediyor. Oyuncu tercihleri ​​geliştikçe şu soru ortaya çıkıyor: Video oyunlarının geleceği ne olacak ve bu dinamik ortamda farklı oyun biçimleri bir arada nasıl var olacak? Sektör bir dönüm noktasında ve Fortnite’ın nereye sığacağı konusundaki tartışma daha yeni başlıyor.

Okumalar: 1