Federal Ticaret Komisyonu’nun (FTC) son kararı, ünlü oyun Genshin Impact davasıyla video oyunları dünyası üzerinde derin bir etki yarattı. Yasal bir mücadelenin ardından oyunun geliştiricisi Cognosfer, genç oyuncuların zararına aldatıcı olduğu düşünülen uygulamaları öne çıkaran bir anlaşmayı kabul etmek zorunda kaldı. Bu makale, bu müdahalenin ayrıntılarını ve bunun çevrimiçi oyunların artık nasıl düzenleneceğine ilişkin sonuçlarını araştırıyor.
FTC kararı: tarihi bir dönüm noktası
FTC, Cognosfer’i, COPPA (Çocukların Çevrimiçi Gizliliğini Koruma Yasası) tarafından belirlenen çocuk koruma kurallarına uymamak da dahil olmak üzere çeşitli ihlallerle suçladı. Ajans, oyunun ebeveynleri çocukları hakkında bilgi toplama konusunda gerektiği gibi bilgilendirmediğinin altını çizerken, özellikle genç oyuncular için riskli olduğunu düşündükleri ganimet kutularının kullanımını eleştirdi.
FTC Tüketiciyi Koruma Bürosu müdürü Samuel Levine, “Genshin Impact çocukları, gençleri ve diğer oyuncuları, kazanma şanslarının çok az olduğu ödüller için yüzlerce dolar harcama konusunda kandırdı” dedi. Bu açıklama, FTC’nin video oyunu endüstrisindeki gençlere yönelik korumaları güçlendirme niyetini gösteriyor.
Uzlaşma anlaşması: gelecekteki önlemler
Anlaşma şartlarına göre Cognosfer, 20 milyon dolar para cezası ödemek ve çeşitli düzeltici önlemler almayı taahhüt etmek zorunda kalacak. Bunlar arasında şirketin, ebeveynlerinin açık izni olmaksızın 16 yaşın altındaki çocuklara ganimet kutuları satmasına artık izin verilmeyecek. Ayrıca ganimet kutularının oranları ve fiyatları konusunda tüketicileri yanıltmaları da yasaklanacak.
Anlaşma aynı zamanda Cognosfer’in oyundan para kazanma konusunda şeffaflığı artırmasını gerektiriyor. Ayrıca Cognosfer’in, diğer şeylerin yanı sıra, ganimet kutuları ile ilgili olasılıkları açıklaması ve 13 yaşın altındaki çocuklardan toplanan kişisel bilgilerin ebeveynlerin izni olmadan silinmesini sağlaması gerekecek.
Genshin Impact ve video oyunu endüstrisi üzerindeki etki
Bu değişiklikler sadece Genshin Impact’in mobil versiyonunu değil aynı zamanda PC ve konsollardaki deneyimleri de etkileyecek. Para kazanma modelinin tamamı, FTC’nin dayattığı yeni standartlara uyum sağlamak için önemli değişikliklere uğrayabilir.
Valorant gibi oyunlarda kullanılana benzer bir para kazanma sisteminin olası bir şekilde benimseneceğine dair birçok söylenti dolaşırken, bu gelişmelerin önümüzdeki haftalarda nasıl ortaya çıkacağını tahmin etmek hala zor. Bu düzenleme diğer oyunlar için de emsal oluşturabilir ve video oyunu endüstrisinde şeffaflığın ve genç oyuncuların korunmasının önemini vurgulayabilir.
Sonuç: Daha şeffaf bir geleceğe doğru mu?
FTC’nin bu müdahalesi, özellikle genç oyuncularla etkileşimler açısından video oyunu endüstrisinde daha etik uygulamalara doğru atılmış önemli bir adımdır. Artan şeffaflık gereklilikleri ve daha iyi yasal koruma sayesinde, çevrimiçi oyunların geleceği herkes için daha güvenli olabilir ve oyuncuların, özellikle de gençlerin, en sevdikleri oyunlardan para kazanmanın zorlukları hakkında daha iyi bilgi sahibi olmalarını sağlayabilir. Geliştiricilerin gelecekteki tepkilerinin ve yeni kurallara yapılacak uyarlamaların yakından izlenmesi gerekecektir.
Okumalar: 0