Genshin Impact’i çevreleyen tartışma
Genshin Impact topluluğu yakın zamanda karakterlerin aklanmasından bahsetti. Şimdi, İngilizce konuşan seslendirme sanatçılarından biri oyunu “renkçiliği” nedeniyle eleştiriyor. Şirketin 13 Temmuz’da Kolomb öncesi Latin Amerika ve Batı Afrika’dan ilham alan yeni bir bölge olan Natlan için karakterlerinin hepsinin açık veya beyaz tenli olduğu yönünde bir teaser fragmanı yayınlamasıyla X ve TikTok gibi sosyal medya platformlarında hayran eleştirileri patladı. İngilizce konuşan seslendirme sanatçılarından bazıları artık Hoyoverse’nin oyun içi temsilden sorumlu tutulması gerektiğini söyleyerek hayranlara katıldı.
Genshin Impact’in kültürel bölgeleri
Genshin Impact’in 2020’de piyasaya sürülmesinden bu yana, geliştiriciler oyuna farklı kültürlerden ilham alan birkaç bölge eklediler. Eleştirmenler, geliştirme ekibinin bu bölgeleri oluşturma şeklinin, özellikle samuray ülkesi Inazuma ve gibi bölgelerle ilgili olarak büyük ölçüde stereotiplere dayandığını savundu. Sümeru’nun sisli çarşıları. Genshin Impact’in insanları ve kültürleri temsil etmesine yönelik eleştiriler uzun süredir devam ediyor. Ancak Sumeru’nun 2022’de piyasaya sürülmesinin ardından hayranlar bunun Güney Batı Asya ve Kuzey Afrika (SWANA) kültürlerini özleştirdiğini iddia ederken toplulukta gerilim arttı.
Temsiliyetin önemi
Seslendirme sanatçılarının Hoyoverse ile oyunu oynayan hayranlar arasında özel bir konumu bulunuyor. Seslendirme sanatçılarının doğrudan Hoyoverse tarafından istihdam edilmemesi ve yüklenici olarak çalışması, onların kongreler, Twitch ve diğer sosyal platformlardaki yayınlar sırasında hayranlarla etkileşime girmesine engel olmuyor. Polygon’a konuşan oyuncu, açıkça konuşmanın önemli olduğunu vurguladı.
Temsiliyetin özellikle Genshin Impact gibi son derece popüler video oyunlarında önemli olduğunu söylüyorlar. “Bu sorunlar dünyadaki her ülkeyi etkiliyor. Renkçilik düşündüğümüzden daha yaygındır. Seslendirme sanatçıları olarak sesimiz bir şeyleri değiştiremiyorsa da en azından duyuldu” dediler.
Dayanışma çağrısı
Belirli karakterlerle ilgili sorunlardan habersiz olan seslendirme sanatçılarının herhangi bir zarar vermediğini söyleyen aktör, hayranların özellikle bu aktörleri seçmemesi gerektiğini de sözlerine ekledi. Ancak bu aktörlerin oyunlarda renkçilik gibi konuları gündeme getirenlerle dayanışma içinde olmasını umuyorlar. “Yıl 2024 ve gelecekte eğlence endüstrisindeki herkesten biraz daha dayanışma görmeyi bekliyorum. […] Dürüstlük çok önemli. Birlikte daha güçlüyüz” dediler.
Kaynak: www.polygon.com