Oyunlardaki aşırı masraflar nedeniyle finansal zorluklarda genç Japonların % 20’si

Japonya’da yapılan bir anketin son sonuçları, birçok genç yetişkinin video oyunlarındaki masrafları, özellikle de Gacha tipi mekanizmalara sahip olanlar nedeniyle finansal zorluklardan muzdarip olduğunu ortaya koymaktadır. Sumitomo Mitsui Banking Corporation tarafından yapılan çalışma, oyun içi alımlarla ilgili endişe verici davranışları vurgulamakta ve bu uygulamaların oyuncuların finansal refahı üzerindeki etkisi hakkında soruları gündeme getirmektedir.

SMBC anketinin sonuçları

19 ve 21 Şubat 2025 arasındaki anket, 20-29 yaş arası 1.000 genç Japon yetişkiyle görüştü. Sorulan sorular arasında, oyun içi masraflarla ilişkileri ile ilgili olarak, genellikle Genshin Impact ve Fortnite gibi oyunlarla ilişkili karakterlerden derilere kadar çeşitli alımları kapsıyor.

Sonuçlara göre, 216 katılımcı aylık ortalama 4.247 JPY (yaklaşık 30 USD) ile oyun içi alımlarda para harcadıklarını doğruladı. Bununla birlikte, bu rakamlar daha endişe verici bir sorunu gizliyor: 188 kişi oyunlardaki masrafları nedeniyle mali zorluklar yaşadığını itiraf etti.

Endişe verici bir trend

Oyunlarında ilerlemek için para harcamak isteyen oyuncu sayısındaki artış, gerçekte harcanan miktardaki bir azalma ile dengelenir. Gerçekten de, veriler önceki aylara kıyasla 891 JPY (yaklaşık 6 USD) düşüşünü ortaya koyuyor, erkekler daha az belirgin bir şekilde alımlarını azaltan kadınlara kıyasla masraflarını önemli ölçüde azalıyor.

Bu çalışmanın vahiyleri bir paradoks göstermektedir: 179 katılımcı kolayca ilerlemek için harcama arzusunu ifade etse de, seçimlerinin finansal sonuçları şiddetli olabilir. Ankete katılanların yarısından fazlası, Gacha’nın mekanizmalarının oyuncular üzerindeki psikolojik etkisini vurgulayarak, para ödemeden oyunu tam olarak takdir edemediklerini itiraf etti.

Gacha oyunlarının etkisi

Gacha olarak kabul edilen oyunlar, rastgele nesnelerin veya karakterlerin baskılarına dayanarak, oyuncunun psikolojisinden yararlanan ekonomik modelleri için genellikle eleştirilir. ‘Balinaları’ (oyuncular çok para harcayan) çeken bu mekanikler hızla finansal istismarlara yol açabilir.

SMBC araştırması, bu modellerin belirli bireyler için nasıl tehlikeli olabileceğini ve hatta önemli finansal zorluklara neden olacağını vurgulamaktadır. Bu masraflarla ilişkili risklerin artan farkındalığı, oyuncuları gelecekte mali durumlarına daha sorumlu bir yaklaşım benimsemeye teşvik edebilir.

Çözüm

Bu çalışma, Japonya’daki genç yetişkin tüketim alışkanlıklarının video oyunları açısından endişe verici yönlerini vurgulamakta ve onları harcamaya iten ekonomik ve psikolojik mekanizmalar hakkında sorular sormaktadır. Oyun şirketleri bu kazançlı modellerden yararlanmaya devam ederken, tüketicileri korumak için finansal eğitim ve daha katı düzenlemeler ihtiyacı gittikçe daha belirgin hale geliyor.

Okumalar: 0