29 yıl sonra, bu oyun GTA 5’i 2000 kat daha fazla içeriğiyle patlatıyor

Video oyunu endüstrisi, özellikle açık dünya oyunları ile ilgili olarak belirgin bir gelişme yaşıyor. Grafikleri ve kartlarının boyutu için birkaç başlık hakkında konuşulursa, hiçbiri ustalığıyla eşleşemez. Elder Scrolls II: Daggerfallşimdiye kadar yaratılan en büyük açık dünya olmaya devam eden 1996 yılında piyasaya sürüldü. Şaşırtıcı alanı ile bu video oyunu anıtı, neredeyse otuz yıl sonra bile büyülemeye devam ediyor.

Daggerfall: rakipsiz bir açık dünya

Açık dünya oyunları olgusu, özellikle de amiral gemisi başlıkları ile önemli hale geldi. GTA V,, Red Dead Redemption 2 Ve The Witcher 3. Bu oyunlar, grafikleri ve boyutları için dikkat çekici olmasına rağmen, 161.000 km²’lik muazzam bir alanı kapsayan Daggerfall ile rekabet edemez. Karşılaştırma için GTA V sadece 76 km²’ye ulaşır. Serbest bırakıldığında Daggerfall, zamanın teknolojik sınırlarına meydan okudu ve oyunculara eşi görülmemiş bir keşif deneyimi sundu.

Daggerfall tarafından üretilen coşku, ölçeğinden değil, aynı zamanda temsil ettiği yenilikten kaynaklanıyordu. Çoğu oyunun nispeten küçük kartlar sunduğu sırada, Daggerfall yeni ufuklar açtı ve oyuncuların keşfetmek için çeşitli manzaralar, şehirler ve zindanlarla dolu büyük bir dünyaya dalmasına izin verdi.

Prosedürel neslin büyüsü

Daggerfall’un başarısının temel faktörlerinden biri onun tekniğidir prosedürel üretim. Çevrenin her ortamını şekillendirmek için geliştirici ekiplerine dayanan modern oyunların aksine, Daggerfall dünyasını yaratmak için algoritmaları kullandı. Bu yöntem inanılmaz bir boyuta ulaşmayı mümkün kıldı, ancak sınırları da içeriyordu.

Gerçekten de, ortamlar geniş olmasına rağmen, bazı oyuncular şehirlerin ve manzaraların tasarımında belirli bir tekrarlama fark ettiler. İçerik yoğunluğu ve çeşitliliği her zaman çağdaş oyunlarda bulunan standartlara uygun değildi, ancak Daggerfall’un hırsı video oyunlarının tasarımında bir dönüm noktası oldu.

İnanılmaz bir miras

Yıllar geçmesine rağmen, Daggerfall efsanesini dayatmaya devam ediyor. Saga hayranları Elder Scrolls Bu oyunun istismarlarını düzenli olarak selamlayın. Gibi daha yeni başlıklar Skyrim Veya Elder Scrolls Online yeni izleyicileri yakalayabildiler, ancak hiçbiri devasa hançer büyüklüğüne ulaşmayı başaramadı.

Teknolojik evrim, oyuncuların sadece büyüklüğünden ziyade sürükleyici bir dünyanın zenginliğini ve tutarlılığını tercih ettiğini gördü. Beklentiler değişti: Bugün, oyuncular derin hikayeler ve nüanslı etkileşimler istiyorlar, bu da deneyim kalitesini önemli bir faktör haline getiriyor.

Bununla birlikte, Daggerfall’un bıraktığı baskı devam ediyor. Prosedürel nesile ve rekor büyüklüğüne yenilikçi yaklaşımı, ihtişam ve karmaşıklığı birleştiren gelecekteki oyunların yolunu açtı. Mevcut video oyunu manzarasında bile, Daggerfall’un etkisi aşikar olmaya devam ediyor.

Sonuç olarak, Elder Scrolls II: Daggerfall sadece video oyunundan çok daha fazlasıdır; Açık dünyaların yaratılmasının sınırlarını yeniden tanımlayan bir başyapıttır. Anıtsal haritası ve teknik cesareti, 90’ların geliştiricilerinin yaratıcılığına tanıktır. Oyun dünyasında, boyut hala önemlidir ve Daggerfall sonsuza dek bu gerçeğin bir sembolü olarak kalacaktır.

Okumalar: 0