GTA 6: Beyanlara göre çıtırlık koşulu yok

Son zamanlarda yapılan bir güncellemede, ünlü gazeteci Jason Schreier, Rockstar’ın, işi etkileyen “crunch” uygulamalarının eleştirilmesinin ardından Grand Theft Auto 6’ya hazırlık için çalışma koşullarını önemli ölçüde geliştirdiğini açıklıyor. Şu anda 26 Mayıs 2026’da planlanan oyunun ertelenmesi, Red Dead Redemption 2’nin geliştirilmesi sırasında çalışanların maruz kaldığı yorucu çalışma koşullarından kaçınmak için gerçek bir yönetim arzusuna tanıklık ediyor gibi görünüyor.

Çalışma koşullarının iyileştirilmesi

2010’larda, video oyunu endüstrisi, birçok stüdyoda aşırı, genellikle ödenmemiş çalışma saatleri ile ilgili ortaya çıkan endişe verici ifadeler gördü. Rockstar, bazı çalışanların haftada 80 saate kadar çalıştığını bildirdiği “crunch” uygulamaları için vurgulanan büyük isimlerden biriydi. Bu çılgın ritmin, geliştiricilerin zihinsel sağlığını ve refahını etkileyen yıkıcı sonuçları vardı.

Bugün, iç kaynaklar Rockstar’daki çalışan iklimin dönüştüğünü doğrulamaktadır. Jason Schreier, geçmiş projelere kıyasla “gece gündüz” farkının altını çiziyor ve bu da zararlı çalışma uygulamalarından kaçınmak için yönetim içinde samimi bir irade olduğunu gösteriyor. Her zaman zaman ortadan kaybolmamış olsa da, çalışanlar çevrelerinde olumlu bir değişiklik hissediyorlar.

GTA 6’nın ertelenmesinin etkisi

İlk olarak 2025 düşüşü için planlanan GTA 6 çıkış tarihinin deşarjı önemli bir dönüm noktası olarak algılanmıştır. Bu takvimin fizibilitesi ile ilgili endişeler geliştirme ekipleri arasında geniş çapta paylaşılmıştı. Bu erteleme, iş yüklerini daha gerçekçi bir şekilde yönetmeyi mümkün kılar, bu da çalışanlar için iyi bir işarettir.

Schreier’in getirileri, geliştirme ekibinin beklentilerinin bu ertelemeyle uyumlu olduğunu ve projede çalışanlar için durumu daha az şaşırtıcı hale getirdiğini gösteriyor. Sonunda, bu sadece oyunun kalitesini değil, aynı zamanda geliştiricilerin refahını da artırabilir.

Çözüm

GTA 6 ile Rockstar geçmişten ders almak istiyor gibi görünüyor. Crunch’dan kaçınarak ve çalışma koşullarını iyileştirerek, şirket sadece yüksek kaliteli bir oyun sunmakla kalmaz, aynı zamanda video oyunu endüstrisindeki bir işveren imajını yeniden tanımlayabilir. Rockstar’daki çalışma uygulamalarının evrimi, diğer stüdyolar için takip edilecek bir model olabilir ve çalışanların refahının dikkat çekici içerik yaratmasında önemini vurgulayabilir.

Okumalar: 0