Uzun zamandır beklenen Playstation 5 Pro, teknik özelliklerin ve dahili belgelerin çevrimiçi olarak sızdırılmasının ardından (kısmen) doğrulandı. PS4 Pro’nun orijinal kod adı “Neo”ya saygı duruşu niteliğinde “Trinity” olarak adlandırılan PS5 Pro, neredeyse dört yıllık temel PS5 modeline göre teknik özelliklerde önemli bir artış sunuyor. Pek çok kişi PS5 Pro’nun kaç teraflop paketleyebileceğine odaklanırken, biz sızdırılan teknik özellikleri ele alacağız ve bunun makinede çalışan oyunları nasıl etkileyeceğini açıklayacağız, ayrıca yeni, gizli “PlayStation Spectral Super” i de göstereceğiz. Çözünürlük.” koruma.
İşlemci (CPU)
Muhtemelen temel modele göre en küçük değişiklik, PS5 Pro’nun görünüşe göre mevcut PS5 ile aynı Zen 2 tabanlı, 8 çekirdekli ve 16 iş parçacıklı AMD işlemciyi kullanmasıdır. Sızan belgelere göre PS5 Pro, “Yüksek CPU Frekans Modu” aracılığıyla hafif bir artış sunacak ve orijinalin 3,5 Ghz hızına kıyasla yaklaşık %10’luk bir artış sunacak. 3,85 Ghz’lik bu yeni frekans, GPU saat hızının %1’i kadar minimum maliyetle elde ediliyor. Bu maliyete rağmen pratikte oyunlar CPU tarafından sınırlandığında temel makineye benzer kalacaktır. Kısacası bu güncelleme, Sony’nin her şeyden çok en yüksek CPU saat hızına sahip konsola sahip olmakla övündüğü bir pazarlama iddiası gibi görünüyor.
Grafik kartı (GPU)
Grafik işlem birimi gerçek sihrin gerçekleştiği yerdir. Sony, PS4 Pro’ya benzer şekilde bütçenin çoğunu PS5 Pro’nun grafik kalitesini, çözünürlüğünü ve performansını iyileştirmeye yatırdı. Spesifik mimari değişiklikler listelenmemiş olsa da, sızıntılardan elde ettiğimiz veriler elimizde tahminde bulunmamıza olanak tanıyor. Derecelendirmelere göre mevcut PS5’in 36 CU’suna kıyasla PS5 Pro’nun 60 İşlem Birimi’ne (CU) sahip olması muhtemeldir. Bu, en azından kağıt üzerinde, PS4 Pro’nun temel PS4 ile karşılaştırıldığında sahip olduğu CU’ların iki katına çıkmasından daha küçük bir sıçramadır. Teorik olarak bu bize “standart” PS5’e kıyasla grafik performansında %67’lik bir artış sağlıyor. Ama durun, dahası da var! GPU neredeyse kesinlikle mevcut AMD Radeon 7000 kartlarının en yeni RDNA3 mimarisini temel alıyor ve PS5’in eski RDNA2 GPU’suna göre mimari iyileştirmeler sunuyor. Belgelerde bahsedilen teraflop sayısı bu fikri destekliyor ve standart modelin 10,28 Tf’sine kıyasla PS5 Pro’nun 33,5 Tf’ye sahip olduğunu gösteriyor. Bunun nedeni, eski konsoldaki tek bir işleme kıyasla en yeni GPU’nun işleyebildiği çift FP32 (kayan nokta) işlemlerinden kaynaklanmaktadır. Bu rakamları kullanarak, 56 CU aktifken 2335MHz civarında ve 60 CU’nun tamamı çalışırken 2180Mhz civarında bir saat frekansı olduğunu varsayabiliriz. Gerçekte bunlar, GPU’da iki katı hesaplamanın yapılabileceği nadir ve izole durumlar olacaktır. Ancak PS4 Pro’nun en büyük sorunu, bilgi işlemdeki saf artışın hiçbir zaman bant genişliğiyle eşleşmemesiydi.
Kaynak: www.bing.com





