Activision’ın Call of Duty: Modern Warfare 3 için “Yapay Zeka tarafından üretilen kozmetik ürünleri” sattığı bildirildi

Activision’ın 2023’ün sonlarında Call of Duty: Modern Warfare 3 için “Yapay Zeka tarafından üretilen bir kozmetik” sattığı anlaşılıyor. Üretken yapay zekanın oyun geliştirme endüstrisi video oyunları üzerindeki etkisi ve bu sektördeki pek çok kişinin endişeleri hakkındaki Wired raporuna göre Geçim kaynaklarına yönelik tehdit nedeniyle Activision’ın yapay zeka tarafından üretilen bir kozmetik ürününü Call of Duty: Modern Warfare 3 mağazasında satışa sunduğu iddia ediliyor.

Gizemli Call of Duty kozmetik ürünü

Söz konusu kozmetik ürününün adı makalede yer almıyor ancak Aralık 2023’te piyasaya sürülen Yokai’s Wrath paketiyle bağlantılı. Mağaza, bu paket için herhangi bir üretken yapay zeka kullanımını açıklamadı. Bu paket, Activision’a her yıl yüz milyonlarca dolar kazandıran, gerçek parayla satılan birinci sınıf sanal para birimi olan 1.500 COD Puanına satıldı. 1.500 COD Puanı yaklaşık 15$ değerindedir.

Wired’ın bu paketin ne kadarının yapay zeka tarafından oluşturulduğunu veya tamamının gerçekten öyle olup olmadığını belirtmediğini belirtmekte fayda var. Paket, Operatör görünümü, silah planı, arama kartı, silah çıkartması ve yükleme ekranı dahil olmak üzere bir dizi sanal öğe içeriyordu.

IGN, Activision’dan yorum istedi.

Yokai'nin Gazabı paketi.  Resim kaynak: codmwstore.com

Üretken yapay zekanın sonuçları

Wired, geçen yıl Activision Blizzard’ı 69 milyar dolara satın aldıktan sonra sahibi olan Microsoft’un, Activision’ın bu dış görünümü satmasından birkaç ay sonra video oyunları bölümünde 1.900 çalışanını işten çıkardığını belirtti. Raporda, sektörde 2D sanatçı işlerinin yerini yapay zekanın aldığı iddia edildi.

İsimsiz bir Activision sanatçısı siteye “Birçok 2D sanatçısı işten çıkarıldı” dedi. “Geri kalan konsept sanatçıları daha sonra çalışmalarında kendilerine yardımcı olması için yapay zekayı kullanmak zorunda kaldılar. » Activision çalışanlarının yapay zeka eğitiminden geçmesinin “zorunlu” olduğu ve bunun şirket genelinde kullanımının teşvik edildiği bildirildi.

Video oyunu endüstrisinde üretken yapay zekanın zorlukları

Üretken yapay zeka, son yıllarda çok sayıda işten çıkarmanın yaşandığı oyun ve eğlence sektörlerindeki en sıcak konulardan biri. Bu ayın başlarında Nintendo Başkanı Shuntaro Furukawa’ya şirketin yapay zeka girişimleri hakkında sorular soruldu. Buna yanıt olarak Furukawa, üretken yapay zekanın “yaratıcı” olarak kullanılabileceğini söyledi ancak kullanımının aynı zamanda fikri mülkiyet hakları sorunlarını da gündeme getirdiğini vurguladı.

Üretken yapay zeka, etik sorunlar, haklarla ilgili kaygılar ve yapay zekanın izleyicilerin gerçekten keyif aldığı içerik üretmedeki zorlukları nedeniyle şu ana kadar oyunculardan ve yaratıcılardan eleştirilere maruz kaldı.

Kaynak: www.ign.com