Sizi, Ekim ayında PC’de başarılı bir lansmanın ardından bugün Xbox’a gelen gelişmiş havaalanı yer yönetimi simülatörü AirportSim’i keşfetmeye davet ediyoruz. Polonyalı stüdyo MS Games, son derece ayrıntılı havaalanı deneyimlerini konsola taşımak için son birkaç aydır yoğun bir şekilde çalışıyor. AirportSim’in Xbox’a çıkışı yaklaşırken Iceberg Interactive’den Ben Kobs, yapımcı Krzysztof Stabryła ile bugüne kadarki yolculuklarına dönüp baktı!
AirportSim Geçmişi
2021’in sonlarından beri AirportSim üzerinde çalışıyoruz. MS Games’te hepimiz havacılık hayranıyız ve CEO’muz Mateusz da çocukluğundan beri bir havacılık tutkunu. Sadece pilot lisansına sahip değil, aynı zamanda 2008’den beri uçuş simülatörleri için yazılım da üretiyor. Yer yönetim simülatörü geliştirme fikri uzun zamandır kafasındaydı ve bunun alan olduğunu hissettik. simülatör alanında genellikle çok az araştırılmıştır. Bu nedenle yer operasyonlarına odaklanan bir simülatöre atlamak için sabırsızlanıyorduk.
Xbox tutkusu
AirportSim’i ve yer yönetimi dünyasını Xbox’a getireceğimiz için çok heyecanlıyız. Bu, oyuna başka türlü erişemeyen havacılık meraklılarına ulaşmamıza olanak tanıyacak. Oyunumuzu Xbox gibi bir konsola taşımak bizim için heyecan verici bir adım çünkü havacılık tutkumuzu daha geniş bir toplulukla paylaşmamıza olanak sağlıyor!
Topluluğun önemi
Yapım sırasında topluluğumuzdan muazzam miktarda destek ve geri bildirim aldık. İnsanların denemesi için birkaç demo yayınladık ve onların geri bildirimleri, bazı özelliklerin ayarlanması ve lansmandan önce önemli sorunların düzeltilmesi konusunda çok değerli oldu. Havacılık camiasının bu tür projelerin oluşturulmasında her zaman büyük katkısı oldu ve onların geri bildirimleri geliştirme sürecimiz için çok önemli oldu.
Deneyimin gerçekçiliği
AirportSim’de gerçekçi bir deneyim sunmak bizim için önemliydi. Mekaniklerimizin gerçeğiyle neredeyse aynı olduğunu söylemekten gurur duyuyoruz! Birçok havaalanını ve yer hizmetleri şirketini ziyaret ettik ve üretim sırasında Welcome Airport Services, LS Airport Services, Varşova Chopin Havaalanı ve daha pek çok şirketle işbirliği yaptık. Bu ortaklıklar bize çok büyük katkı sağladı.
Gerçek havalimanları
Yer planları, uçak park yeri, sıralar ve kapı numaraları gibi gerçeğe uygun şeylere odaklanarak bizzat yakaladığımız ve titizlikle yeniden yarattığımız, gerçeğe uygun dört havaalanı. Dolaşmak için gerçek hava navigasyon haritalarını takip edebilirsiniz!
Zorluklar ve perspektifler
Sektör uzmanlarıyla ortaklık kurmadan önce karşılaştığımız en büyük zorluklardan biri net, ayrıntılı belge ve fotoğrafların eksikliğiydi. Bu modelleri oluşturmak ve yeniden inşa etmek çok fazla zaman ve çaba gerektirdi ve doğru modeller ve gösterimler üzerinde çalışmaya başlamak zordu. Binlerce sayfalık dokümantasyondan geçtik; bu sıkıcı ve zaman alıcı bir görevdi, ancak aradığımız gerçekçilik düzeyi için çok önemliydi.
Peki bir sonraki zorluklar nelerdir?
Şimdilik Xbox’a odaklanıyoruz! Oyun bugün mevcut ve nasıl gelişeceğini görmek için sabırsızlanıyoruz. Sonuçtan gurur duyuyoruz, bu nedenle Xbox’ta AirportSim’e göz atmayı ve farklı havalimanlarında yer ekibi üyesi olmanın ödüllendirici deneyiminin tadını çıkarmayı unutmayın!
Kaynak: news.xbox.com