Yakın zamanda piyasaya sürülen video oyunu Amenti, Büyük Piramitlerin derinliklerinde sürükleyici bir korku macerası vaat ediyordu, ancak gerçek bir korku deneyiminden çok keyifli bir yolculuk olması nedeniyle hayal kırıklığı yaratıyor. DarkPhobia Games’in bu yeni yaratımı, eski bir mezarı keşfeden bir fotoğrafçıyı içeriyor, ancak bazen tahmin edilebilir atlama korkuları ve gerçekten üzücü bir atmosfer yaratmayı başaramayan aşırı basit bulmacalarla dolu.
Umut verici bir ortam, ancak hayal kırıklığı yaratan bir deneyim
Antik bir piramidin karanlık ve dolambaçlı koridorlarında yer alan Amenti’nin ortamı korkunç bir atmosfer sağlayabilirdi. Grafikler etkileyici, gizli taht odalarına ve gizemli mezarlara hayat veriyor. Ancak bu büyük başarılar, oyundaki heyecan eksikliğini ve hissedilir gerilimin yokluğunu telafi etmek için yeterli değil.
Fotoğrafçının yolculuğu, canavarların çok az tehdit oluşturduğu bir dizi öngörülebilir anlara hızla dönüşüyor. Hata yapmanın veya hata yapmanın sonuçlarının olmaması, korkuyu sıfıra indirir ve oyuncunun herhangi bir gerçek tehlike duygusu olmadan huzur içinde dolaşmasına izin verir.
Tahmin edilebilir atlama korkuları ve zorlayıcı bulmacalar
Amenti bir korku oyunu olmak istiyor ancak atlama korkuları üzücü bir öngörülebilirlikten muzdarip. Duvara çakılan bir çiviye ya da daha önceki bir kaşifin bıraktığı bir ipucuna yaklaşıldığında, bir yaratığın ortaya çıkacağını tahmin etmek kolaydır. Ancak bu korku işaretleri hiçbir zaman gerçek bir tehdide dönüşmez: Oyuncu asla ölmez, bu da keşif kaygısını azaltır.
Sunulan bulmacalar da hayal kırıklığı yaratıyor; eserleri yerleştirmek veya basit baskı plakalarını çözmekle sınırlı. Bu etkinliklerin hiçbiri uzun zamandır beklenen heyecanı yaratmayı başaramıyor ve labirentlerde gezinmek çok yavaş.
Kafa karıştırıcı derecede tamamlanmamış bir hikaye
Hikaye anlatımı söz konusu olduğunda Amenti, piramitlerin inşasına uzaylı müdahalesi gibi büyüleyici kavramları keşfetmeye çalışıyor. Ne yazık ki, bu orijinal olay örgüsü, kaotik bir sunum tarafından hızla gölgede kalıyor. Anlatımdaki kısa devreler, firavun laneti ile uzaylılar arasındaki bağlantılara dair umut verici ancak henüz kullanılmamış ipuçlarıyla oyuncuları şaşkına çeviriyor.
Çok daha paranormal ve arkeolojik odaklı bir keşif bu deneyimi büyüleyici hale getirebilirdi. Sonuçta, uzaylıların varlığı tesadüfi görünüyor ve zaten yeterince iyi ifade edilmemiş bir anlatıya yalnızca kafa karışıklığı katıyor.
Önerilen alternatifler
Heyecan arayanlar için Amenti verdiği sözleri yerine getirmiyor. Mouthwashing, Slitterhead veya Crow Country gibi diğer oyunlar çok daha tatmin edici korku deneyimleri sunuyor. Oyun endüstrisi yeni hikayeler ve ruh hallerini keşfetmeye devam ederken, gerçekten korku uyandırmayı ve oyuncuyu kendine çekmeyi başaran oyunlara bakmak akıllıca olacaktır.
Amenti, ortamı ve konseptinin potansiyeline rağmen bir hayal kırıklığı olmaya devam ediyor. Unutulmaz bir deneyim arayan oyuncular, korku arzularını tatmin etmek için başka yerlere bakmalı.
Okumalar: 1