Oyunun yaratıcısı Wizards of the Coast, Dungeons & Dragons kurallarındaki son değişikliklerin kısmen Baldur’s Gate 3’ün oynanış deneyiminden ilham aldığını açıkladı.
Baldur’s Gate 3’ten ilham alan değişiklikler
Bizim gibi bir D&D oyuncusuysanız, oyunun baş tasarımcısı Jeremy Crawford’un, oyunun 2024 Oyuncu El Kitabı’nda yapılan değişikliklerle ilgili 25 dakikalık yeni videoyu muhtemelen izlemesi ilginç bulacaksınız. popüler büyüler işe yarar.
D&D kuralları güncellemesi yeni değil, ancak Baldur’s Gate 3 oynama deneyiminin bu kural değişikliklerinden bazılarına doğrudan ilham verdiğini duymak şaşırtıcıydı – özellikle Cloud of Daggers ve Perform Flame gibi büyüler için.
Önemli iyileştirmeler
Örneğin, tam olarak söylediği şeyi yapan güçlü alan etkili büyü Cloud of Daggers’ta yapılan büyük bir gelişme, oyuncuların onu savaş alanında hareket ettirmesine olanak tanıyor. Bu gerçek bir avantajdır, çünkü düşmanlar genellikle etki alanının dışına çıkar ve maliyeti yalnızca kısmen değerli hale gelir.
Büyüyü hareket ettirilebilir hale getirmek Crawford’un zaten düşündüğü bir şeydi, ancak Larian rol yapma yan ürünü oynama deneyimiyle bu durum pekiştirildi.
Oyuncunun El Kitabı 2024’teki diğer önemli değişiklikler arasında Biçim Değiştirme ve Polymorph gibi ilgili büyüler için bir düzenleme yer alıyor. Artık tüm bu büyüler, ayrı bir dizi can puanı yerine, oyunculara alabilecekleri biçime göre geçici can puanları veriyor.
Baldur’s Gate serisinin geleceği
Geçtiğimiz ay, Baldur’s Gate 3 geliştiricisi Larian, hayranlarına, devam oyununa geçmeye hazırlanan mod desteğinin, oyunculara son bir devir teslim anı olacağını duyurmuştu. Stüdyo, Baldur’s Gate 4 üzerinde değil, yeni bir şey üzerinde çalıştığını doğruladı.
Ancak Baldur’s Gate 4 kaçınılmaz görünüyor. Aslında Wizards of the Coast şu anda bunu kimin gerçekleştireceğini belirlemek için “birçok ortakla konuşuyor”.
Kaynak: www.eurogamer.net