Braid: Anniversary Edition: Jonathan Blow’a göre satışlar yarı yarıya
Braid: Anniversary Edition’ın yaratıcısı Jonathan Blow yakın zamanda oyunun “bok gibi sattığını” iddia etti.
Twitch’te düzenli olarak yayın yapan kendisi, bu yeniden sürümün Mayıs ayında piyasaya sürülmesinden bu yana satış performansını defalarca tartıştı.
YouTube kanalı Blow Fan’da, Blow’un yayınlarından bir klip montajı yapıldı (VGC tarafından tespit edildi), burada Braid: Anniversary Edition’ın satışları hakkındaki düşüncelerini samimi bir şekilde paylaştı.
Zor başlangıçlar
20 Mayıs’ta, yani oyunun çıkışından altı gün sonra Blow, oyunun piyasaya sürülmesinden sonra satışlardaki düşüş eğilimi de dahil olmak üzere performansını değerlendirmenin “biraz erken” olduğunu belirtti. Ayrıca yaz indirimleri gibi etkinliklerin lansman sonrası büyük bir etkiye sahip olabileceğini de belirtti.
“İlk günde bir milyon kopya falan satmadık, beklediğiniz gibi değil. Bu bir remaster olduğundan heyecan düzeyi açısından yeni bir oyun gibi olmasını beklemiyorsunuz. Ancak bunun bizi nereye götüreceğini görmemiz gerekiyor” dedi Blow.
Blow satışları “korkunç” olarak nitelendirdi
Daha sonra 17 Haziran’da (lansmandan 34 gün sonra) Blow, oyunun “korkunç bir şekilde satıldığını” söyledi. “Bu sizin kriterlerinize bağlıdır” diye ekledi. “Jeff Minter’ın Steam’deki oyunu veya Atari 50 gibi nostaljik şeylerle karşılaştırıldığında iyi satıldı. Bunların hepsinden çok daha iyi satıldı, ancak işin hayatta kalması için ihtiyacımız olanla karşılaştırıldığında hala berbat bir satıştı.
“Gelecek belirsiz, öyle diyelim” diye bitirdi sözlerini. “İyi olmadı. »
Blow, 21 ve 22 Temmuz tarihlerinde satışların “tamamen berbat” olduğunu yineledi ve ikinci noktaya konsol platformlarının “artık öldüğünü” ve Steam’in oyun dünyasındaki en büyük oyun platformu olduğunu ekledi.
Yıldönümü Baskısında eklenen yoruma atıfta bulunan Blow şunları söyledi: “Bir noktada, dünya bunu gerçekten tanımasa bile, yaptığınız şeyin iyi bir şey olduğunu bilmeniz gerekir ve bence bu da bu durumlardan biri. »
Daha sonra konferans ve etkinliklerin yanı sıra çoğu YouTube röportajı ve podcast’inin tanıtım açısından yararlı olmadığını iddia etti.
Finansal zorluklar
Son olarak 27 Temmuz’da Blow, “tüm sektörün mücadele ettiğini” belirtti ve geliştirme ekibinin kaç üyesinin Jai programlama dili için derleyici üzerinde çalıştığına ilişkin bir soruya şöyle yanıt verdi: “Yok, çünkü bunu yapamayız.” Kötü satışlar nedeniyle kimseye ödeme yapmaya gücü yetmiyor. »
Mayıs ayında piyasaya sürülen Braid: Anniversary Edition, 40 yeni seviye ve 15 saatin üzerinde yorum içeriyor.
Bu bağımsız bulmaca platform oyunu ilk olarak 2008’de Xbox 360 için piyasaya sürüldü ve kısa sürede kritiklerin favorisi haline geldi.
Kaynak: www.eurogamer.net