Eski çalışanların Çarşamba günkü işten çıkarmaların ardından yayınlanan yeni bir Oyun Dosyası raporuna göre Bungie, Sony’nin stüdyoyu 2022’de 3,6 milyar dolara satın aldığında mali durumunu yanlış beyan etti ve kendisini önemli ölçüde aşırı artırdı.
Eski çalışanlardan açıklamalar
Bildirildiğine göre durum o kadar ciddiydi ki, “bilgili eski çalışan” olarak tanımlanan en az bir kaynak, satın alma gerçekleşmeseydi Bungie’nin korkunç sonuçlarla karşı karşıya kalacağını iddia edecek kadar ileri gitti ve “alternatif hikaye” dedi. iflastır. »
Bungie’nin mali sorunları
Eski çalışanlardan gelen yorumlar, Destiny ve Destiny 2’nin başarısına rağmen çok fazla projeyi desteklemesi ve diğer sorunlar nedeniyle bir stüdyonun zor durumda kaldığını gösteriyor. Game File kaynakları, Sony tarafından satın alınmasının ardından Bungie’nin düzenli olarak finansal hedeflerini kaçırdığını ve bu durumun Kasım 2023’te yaklaşık 100 çalışanın işten çıkarılmasına yol açtığını söylüyor. Bunu Çarşamba günü ikinci bir işten çıkarma dalgası takip etti ve bu da 220 kişiyi, yani stüdyonun yüzde 17’sini etkiledi. iş gücü, diğerleri ise Sony Interactive Entertainment’ın başka yerlerine entegre ediliyor. Bungie ayrıca kuluçka projelerinden birini PlayStation markası altında yeni bir stüdyo oluşturmak için bölüyor.
Bungie’de işten çıkarmalar bir süredir bekleniyordu. Aralık 2023’te IGN, stüdyodaki hissin, The Final Shape başarılı olmazsa daha fazla kesintiyle karşı karşıya kalacağı yönünde olduğunu bildirdi. Ancak bir Game File kaynağına göre, The Final Shape büyük bir başarı yakalamış olsaydı bile işten çıkarmaları durdurmazdı. Aslında, Destiny 2’nin ilk çıkışından yedi yıl sonra düşüşe geçmesiyle The Final Shape, kritik başarısına rağmen görünüşe göre bir önceki genişleme paketi Lightfall’ı geçemedi.
Video oyunu endüstrisinden tepkiler
Eski Bungie çalışanları ve video oyunu endüstrisindeki diğer kişiler, işten çıkarmaların ardından güçlü bir şekilde konuştular ve birçoğu, CEO Pete Parsons liderliğindeki stüdyo yönetimini suçladı. Bungie’nin “teslim edemedikleri şeyleri sattığını” söyleyen Game File’ın raporunda da bu duyguları dile getirildi. Parsons ise kesintileri artan geliştirme maliyetlerine ve “sürdürülebilir ekonomik koşullara” bağladı ve The Final Shape ve Marathon’daki gecikmelerin ardından stüdyonun “kırmızı” durumda olduğunu doğruladı.
Bungie, işten çıkarmalar konusunda yalnız değil; EA, Xbox, Riot gibi diğer yayıncılar ve diğerleri de video oyunu endüstrisi için zor bir yıl olan bu yılda kesintiler yapıyor. Şimdilik tamamen Destiny’e ve çıkış tarihi olmayan ve 2025’te yapılması planlanan Maraton’a odaklanmaya devam edecek.
Kaynak: www.ign.com