Dawnwalker’ın Vahiyi: Eski Witcher geliştiricilerinin PS5’teki karanlık RPG’si

Uzun zamandır beklenen oyun “Blood of Dawnwalker” nihayet 45 dakikalık bir canlı yayın sırasında tanıtıldı, ancak açıklamalar sınırlıydı. CD Projekt Red mezunları tarafından kurulan bir stüdyo olan Rebel Wolves’taki geliştiriciler, yaratımlarının faydalarını övseler de, çok az somut içerik gösterildi. Hayranlar, görevi ailesini yakın bir tehditten kurtarmak olan bir kahramanın yer aldığı, vampirlerin dünyasına odaklanan bu karanlık RPG hakkında daha fazla bilgi edinmek için sabırsızlanıyor.

Karışık bir sunum

Canlı yayın, geliştirici konuşmalarıyla dolu olsa da, önemli açıklamaların olmayışı nedeniyle pek çok hayranı hayal kırıklığına uğrattı. Aslında, uzun bir bekleyişin ardından seyirciler, oyunun vaatleri hakkında ekibin coşkulu açıklamalarıyla karşılandı, ancak aslında çok az oynanış sahnesi ortaya çıktı.

Kısa bir oyun kesiti ve atmosferi belirleyen dört dakikalık bir CGI fragmanı dışında, oyun mekaniğine ilişkin ayrıntılar belirsizliğini korudu. Bu durum, özellikle anlamlı bilgi sunma konusunda başarısız olmaları halinde, bu tür sunumların uygunluğuna ilişkin soruları gündeme getirmektedir.

Umut verici ama gizemli bir oyun

“Blood of Dawnwalker”, ailesini gizemli bir kötülükten kurtarmak için sadece 30 günü olan genç bir adam olan Coen’in etrafında dönen yeni bir oyun serisinin ilk bölümüdür. Bu aciliyet faktörü oynanışın merkezinde yer alıyor gibi görünüyor ve hikayede ilerlemek için zor seçimlere yol açıyor.

Bu karanlık fantazi RPG’den beklentiler oldukça yüksek, özellikle de geliştirme ekibinin daha önce eleştirmenlerce beğenilen oyunlar üzerinde çalışmış olması nedeniyle. Hayranlar, bu yaz muhtemelen Oyun Ödülleri gibi bir etkinlikte planlanan daha kapsamlı bir oyun sunumu yapmayı umuyorlar. Topluluk yeni bilgi bekleme konusunda bölünmüş görünüyor ve çoğunluğun heyecan ve sabırsızlık karışımı ifadeleri var.

Oyuncu tepkileri

Yakın zamanda yapılan bir ankette oyuncuların “Blood of Dawnwalker” hakkındaki görüşleri toplandı. 160 katılımcının %39’u oyunun umut verici göründüğünü, %22’si ise iyi olabileceğini düşünüyor. Öte yandan katılımcıların yüzde 34’ü fikir sahibi olmak için yeterli bilgiye sahip olmadıklarını itiraf ediyor. Bu sonuçlar, sunulan önemli içeriğin eksikliğinden kaynaklanan bazı hayal kırıklıklarını yansıtıyor.

Soru hâlâ ortada: Geliştiriciler, oyunlarına ilişkin daha somut bilgiler sağlamak için iletişim stratejilerini ayarlamalı mı? Hayranlardan gelen geri bildirimler gelecekteki sunumları ve stüdyoların projelerini nasıl paylaşmayı seçeceğini etkileyebilir.

“Blood of Dawnwalker”a dair beklenti hala elle tutulur durumda ve pek çok kişi Rebel Wolves’un bu yaz için neler hazırladığını görmek için sabırsızlanıyor.

Okumalar: 0