Destiny’nin ilk çıkışı sırasında başlatılan kapsamlı destan, 10 yıllık hikaye anlatımının ardından nihayet sona erdi. The Final Shape ile Bungie, tamamlanmamış olay örgüsünün ve sorularının çoğunu tamamlayarak gelecek sürümler için yeni bir yöne giden yolu açıyor. Bu son bölüm son derece tatmin edici; duygusal, tutkulu, karakter odaklı ve iyi anlaşılmış bir sonuç sunuyor. Anlatım ya da oynanış açısından olsun, bu yapıt yeni gelenlere yönelik değildir. Ancak oyuncunun bu maceraya harcadığı her saat (veya binlerce saat) için önerilen son daha da güçlü oluyor.
Nihai Şekil genişletmesi:
Final Shape genişletmesi, Muhafızları, gerçek ile hayal arasında yarı yolda, hem eşik hem de gerçeküstü bir tasarıma sahip, devasa küresel Gezgin’in gizemli iç mekanına taşıyor. On yıllık dönüm noktası niteliğindeki tasarımda, bu yeni destinasyon, dev eller ve kayaya oyulmuş yüzler gibi garip organik şekilleri birleştirirken, düzenli olarak ziyaret ettiğimiz yerlere atıfta bulunan, en sıra dışı ve sanatsal açıdan çarpıcı olanıdır.
Kampanya, son on yılın hikâyesindeki en önemli karakterler için ıstırap ve katarsis anları görevi gören ara noktaların yer aldığı, A’dan B’ye bitmeyen bir yolculuk olarak sunuluyor. Serinin şu ana kadar üretmeyi başardığı en insani ve erişilebilir anlatım.
Yeni mekanikler ve oynanış:
Korkunç Dread düşman grubu ve bir dizi baskın benzeri mekanik sayesinde görevler, yoğun aksiyon ve silah oyunlarının keyifli bir karışımını sunarken dikkatli gözlem gerektirir. Hikaye, baskının tamamlanmasının son bir nihai aktiviteyle birleştirilmesiyle oluşan bir sevinç ve duygu patlamasıyla sona eriyor. Büyük, destansı hikaye anlatımı, abartılı ve şiirsel duyarlılığın ustaca bir karışımını gerektirir ve bu, bir oyunun damgasını vurduğu anlardan biridir.
Diğer yeni yeteneklerin yanı sıra yeni prizmatik alt sınıflar, bu genişletmeyi serinin şimdiye kadar giriştiği en mekanik açıdan karmaşık hale getiriyor. Yapılar inşa etmek ve deneyler yapmak, üst düzey oyun için gerekliliklerdir. Basitleştirmeye yönelik bazı çabalara rağmen, çok sayıda para birimi ve karmaşık ilerleme sistemleri, deneyimli oyuncular için bile acı verici bir şekilde karmaşık hale geldi. Yeni gelen birinin perdeyi nasıl aşıp yükseltme yapabileceğini hayal etmek zor.
Yeni sistemler ve etkinlikler:
Yine de Bungie, oyun içi sistemleri açıklamaya çalışması ve iyileştirmeye yönelik ipuçları sunması nedeniyle övgüyü hak ediyor. Bazı harika yeni Egzotikler ve Efsanevi Silahların (neredeyse Egzotiklere benzeyen) yanı sıra oyuncular, istedikleri gibi özelleştirip oynayabilecekleri çok çeşitli seçeneklere sahip. Korumalı alan büyüktür ve oynamanın birçok benzersiz yolu vardır.
Pathfinder’ın yeni sistemi gibi bazı yeni sistemler, yine de fazlasıyla kuralcı olmaya devam eden, çoğu zaman bazı oyuncuların denemek istemediği oyun tarzları talep eden büyüleyici fikirlerdir. Bununla birlikte, yeni halka açık etkinliklerin, grup arama etkinliklerinin ve kampanya sonrası görevlerin çoğu eğlencelidir ve kapsamlı ve zevkli bir tekrar oynanabilirliğe olanak sağlayacak şekilde iyi tasarlanmıştır. Yeni baskın ve bazı ekipman görevleri de dahil olmak üzere mevcut üst düzey etkinliklerin çoğu son derece zordur ve çoğu üst düzey oyuncu için önümüzdeki haftalarda tırmanılacak önemli bir dağ sağlamalıdır.
Sanki oyunculara bir hikayenin sonucunun diğerinin başlangıcı olduğunu hatırlatmak istercesine The Final Shape, sezonların yerini alan yeni bölümsel yapısını hızlı bir şekilde piyasaya sürdü. Bu yeni dağıtım yaklaşımının tam kapsamı ve potansiyeli bu incelemenin kapsamı dışındadır ve önümüzdeki aylara yayılacaktır. Ancak, destanı tamamlayan ve devam etmeye hazır olanları, egzotik sınıf eşyaları gibi yeni aktiviteler ve ödüllerle gelecek vaat eden bir devam filminin zaten beklediğini bilmek yeterli.
Yıllar geçtikçe, Destiny 2, işbirlikçi ve rekabetçi deneyimlerle, yüzlerce adlandırılmış karakter ve organizasyonla ve oynamak için öğrenmesi zaman alabilecek çoğu zaman anlaşılmaz bir kelime dağarcığıyla dolu, devasa, ustalaşması zor bir canavara dönüştü. . The Final Shape ile Bungie, karmaşıklık için özür dilemiyor ama sonunda bir sonu işaretlemek için kasıtlı noktalama işaretleri sağlıyor. Daha önce gelenlerden büyük ölçüde arınmış olan gelecek ufuklar artık ortaya çıkmaya hazır.
Kaynak: www.gameinformer.com