Dragon Quest XI: Aydınlık ve Sessiz Kahraman Tartışması
Rol yapma oyunu meraklıları, diyalog eksikliğine rağmen hikayede merkezi bir yere sahip olan sessiz kahramanlar olan Sessiz Karakter’i sıklıkla tartışırlar. Dragon Quest serisinin yaratıcısı Yuji Horii, modern video oyunlarında sessiz kahramanları kullanmanın zorluklarından bahsetti.
Persona serisinin yönetmeni Katsura Hashino ile Denfaminicogamer’da yayınlanan (ve Automaton Media tarafından çevrilen) bir sohbette Horii, giderek gerçekçi hale gelen grafiklerin sessiz kahramanları canlandırmayı giderek zorlaştırdığını itiraf etti.
Modern Oyunlardaki Sessiz Kahramanların Mücadelesi
Horii, oyuncuların karakterin duygularını hayal etmelerine ve kendi duygularını karaktere yansıtmalarına olanak sağlamak için sessiz kahramanların kullanılmasını tercih ediyor. Bu, oyuncuların hayal güçlerini kullanmasını gerektiren NES döneminin sınırlı grafikleriyle kolaylaştırıldı.
Ancak grafiklerin evrimi bir zorluk teşkil ediyor: Eğer bir kahraman hareketsiz durursa, aptal gibi görünme riskiyle karşı karşıya kalır. Karakterin olaylara tepkisi de oyuncunun tepkisini yansıtmayabilir, bu da ikisi arasında bir çatlak yaratabilir.
Dragon Quest’te Sessiz Kahramanların Geleceği
Dragon Quest, Dragon Quest XI’deki Luminary gibi sessiz bir kahramanın yer aldığı birkaç büyük RPG serisinden biridir. Birkaç homurdanmaya rağmen bu karakter tamamen sessiz kalıyor. Serinin geleceği belirsizliğini koruyor: Dragon Quest XII daha gerçekçi grafikleri mi yoksa sesli bir kahramanı mı tercih edecek?
Bu tartışma hakkındaki fikriniz nedir? Dragon Quest XII’de bir ses kahramanı görmek ister misiniz? Horii’nin karşılaştığı zorlukları anlıyor musunuz? Düşüncelerinizi yorumlarda paylaşın.
Kaynak: www.nintendolife.com