Dragon Quest III: 2D versiyonu Xbox Series’e geliyor

Square Enix yakın zamanda serinin ikonik oyunlarından biri olan Dragon Quest III’ün 2D yeniden yapımını piyasaya sürdü. Bu yeniden sürüm, hayranlar arasında beklentileri artırsa da, bazı modası geçmiş oyun mekanikleriyle ilgili eleştirileri de beraberinde getiriyor. Çeşitli platformlarda mevcut olan bu yeniden yapım, görsel iyileştirmeler ve yeni özellikler sunuyor ancak orijinal oyunun özüne sadık kalıyor.

Dragon Quest III 2D Remake: Başlatma ve erişilebilirlik

İlk olarak NES’te yayınlanan Dragon Quest III, yıllar içinde birçok platformda yeniden yayınlandı. Artık PC, PS5, Xbox Series X/S ve Nintendo Switch’te mevcut olan 2D yeniden yapım, oyunun nihai versiyonu olmayı hedefliyor. Görseller, HD neslinin standartlarına uyum sağlayacak şekilde önemli ölçüde iyileştirildi ve 2D spritelar daha keskin hale getirildi. ve canlı ortamlar.

Yeniden yapımdaki yenilikler

Bu yeniden yapımın en önemli yeni özelliklerinden biri, bu seride bir ilk olan, karakterlerin seslerinin entegrasyonudur. Her ne kadar diyalogların tamamı dublajlı olmasa da, birçok karakter önemli konuşmalar sırasında konuşarak anlatı deneyimini zenginleştiriyor. Ek olarak oyun, ana karakterin babasının kaybıyla körüklenen geçmişini genişleten yeni karakterler ve ek hikaye bölümleri sunuyor.

Uyarlanmış zorluk modları

Oyun, her tür oyuncuya uygun üç zorluk modu sunar: Dracky Quest (kolay), Dragon Quest (normal) ve Draconian Quest (zor). Özellikle kolay mod, grup üyelerinin dövüşler sırasında ölmemesine olanak tanır ve oyun içinde hoş bir erişilebilirlik sağlar. Grubun tüm üyelerinin iksirlere veya büyülere başvurmadan iyileştirilmesine olanak tanıyan bir özellik, özellikle zorlu zindanlarda ilerlemeyi de kolaylaştırır.

Oyun tasarımı ve oynanış

İyileştirmelere rağmen Dragon Quest III 2D Remake’te bazı eski oynanış mekanikleri mevcut. Sıra tabanlı dövüş sistemi bazı hayranlar için vazgeçilmez olsa da yeni oyuncular için sinir bozucu görünebilir. Oyuncuların ne zaman savaşa gireceklerini seçme seçeneğinin olmadığı rastgele dövüşler özellikle acı verici olabilir ve uygun bir seviyeye ulaşmak için ciddi derecede eziyet gerektirir.

Klasik RPG ilerlemesine odaklanan oyun aynı zamanda para kazanmak ve silah ve zırh elde etmek için de saatlerce yatırım gerektiriyor. Saldırılardan kaçma veya ilk kimin saldıracağını seçme yeteneği gibi modern mekanizmaların eksikliği de bazı oyuncuları hayal kırıklığına uğratabilir.

Sonuç: Rezervasyonlarla nostaljik bir deneyim

Dragon Quest III’ün bu yeniden yapımı, gelişmiş bir görsel deneyim ve anlatı eklemeleri sunmasına rağmen, bazen sinir bozucu ve modası geçmiş oyun mekanikleri nedeniyle bazı oyuncuları hayal kırıklığına uğratabilir. Geniş bir kitleye erişilebilen bu oyun, klasik JRPG’lerin zorluklarını hatırlatırken yeni oyuncuları bu zengin evrene dalmaya teşvik ediyor. 7,5/10 puan alan serinin hayranları bu sürümü keşfederken büyük olasılıkla eğlenecek, acemiler ise yol boyunca bazı engellerle karşılaşabilecek.

Okumalar: 0