Çoğunlukla PC oyunlarında kullanılan Real Motor ile ilgili son gelişmeler, entrika meraklıları. Gerçekten de, epik oyunlar, gölgelendiricilerin derlenmesine bağlı “kekemelik” in nedenlerini açıkladı, bu araçla geliştirilen oyunların performansını etkileyen tekrar eden bir sorun. Şirket ayrıca, Fortnite veya Senua’nın Saga: Hellblade II gibi popüler başlıklar için oyun deneyimini dönüştürebilecek bu fenomeni azaltmak için yenilikçi çözümler sundu.
Unreal motorundaki kekemeyi anlayın
Oyunlardaki “kekemelik” genellikle oyun deneyimini bozan beklenmedik yavaşlamalar neden olur. Epic Games, bunun grafik simgeleri derlemekten sorumlu olan CPU’nun sabit görüntülerin sıklığını koruyamadığında, geçici performans azaltmalarına neden olduğunu açıkladı.
Bu derleme işlemi, benzersiz bir talimatı grafik materyalin içerebileceği birkaç uygun koda dönüştüren Direct3D veya Vulkan gibi API’lar tarafından yönetilir. Modern bir oyunda, on binlerce gölgelendirici tehlikede, bu da şeyleri karmaşıklaştırıyor.
Epic Games tarafından sağlanan çözümler
Kekemeliği düzeltmek için, epik oyunlar “PSO Öncesi” sistemini (boru hattı nesnelerinin ön kesimi) sundu. Bu yöntem, oluşturulmadan önce PSO’ların bir alt kümesini (boru hattı durumu nesneleri) hazırlamayı mümkün kılar ve Fortnite gibi oyunlar bir oyun için yaklaşık 30.000 PSO’ları tedavi edebilir. 10.000, böylece performansı optimize eder.
Yükleme sırasında PSO’ların ön derlenmesi de oyunun akışkanlaştırılmasını mümkün kılar. Oyun sırasında oluşturulan nesneler ve içerik, PSO’larının hazır olmasını bekleyerek yüklerin kullanıcı deneyimi üzerindeki etkisini azaltır.
Hala geliştirilmede bir yaklaşım
Bu gelişmelere rağmen, Epic oyunları sınırlamaların devam ettiğini kabul eder. Hareket belirsizliği gibi işleme sonrası efektler için kullanılan küresel gölgelendiriciler tamamen önceden kapalı olamaz, bu da ara sıra yavaşlamalara neden olabilir. Ancak şirket, bu yaklaşımı optimize etmek ve sistem belleği üzerindeki etkilerini en aza indirmek için PSO’ların kullanımını izlemek için çözümler üzerinde çalışıyor.
Unreal Engine altında geliştirilen oyunların geleceği
Epic Games’in bu gölgelendiriciler derleme sorunlarını çözme taahhüdü, Unreal Engine altındaki oyunların geleceği için umut vericidir. Güncellenmiş sürümleri düzenli olarak vurgulayarak ve geliştiricilere en iyi uygulamalar konusunda tavsiyelerde bulunarak, kekemeliğin rahatsızlığı olmadan başlıklar sunmayı amaçlıyorlar.
Oyuncular, tarihi kekemelikten yorulsa da, Unreal Engine ile yeni nesil oyunların sıvı ve sürükleyici deneyimler sunabileceğini umabilirler. Bu gelişmelerle, Jedi Star Wars: Survivor gibi başlıklar anılar haline gelebilir ve kesintisiz maceralara yol açabilir.
Video oyunu dünyasındaki en son gelişmelerden haberdar olun ve oyun manzarasını dönüştüren bu yeniliklerden yararlanın.
Bu haberler de ilginizi çekmelidir:
Okumalar: 1