League of Geeks: Armello, Jumplight Odyssey ve Solium Infernum’un arkasındaki stüdyo ara veriyor
Zor bir karar
Geçen yılın sonunda League of Geeks, işgücünün %50’sini ücretsiz izne çıkarmaya ve süresiz olarak kış uykusuna yatmaya karar verdi. Bu karar, hızla artan işletme maliyetleri, AUD/USD döviz kurunun bozulması, Jumplight Odyssey’in hayal kırıklığı yaratan erken erişim satışları ve sektördeki finansman fırsatlarının benzeri görülmemiş bir şekilde geri çekilmesi gibi bir dizi faktörün ardından geldi.
Giderek kötüleşen bir durum
Aradan aylar geçmesine rağmen stüdyonun durumu düzelmedi. League of Geeks kurucu ortakları Ty Carey, Blake Mizzi ve Trent Kusters stüdyonun web sitesinde şunları duyurdu: “Oyun endüstrisindeki ekonomik durum şu anda mevcut olduğundan, LoG’yi öngörülebilir gelecek için kış uykusuna yatırmaya karar verdik ve biraz dinlen.”
Ekibin büyük çoğunluğu heyecan verici yeni projeler üstlendi ve kalanlar da önümüzdeki aylarda hak ettikleri bir ara verecek.
Stüdyo oyunlarının geleceği
Stüdyonun duraklatılmasına rağmen tüm oyunları çevrimiçi kalacak ve desteklenmeye devam edecek. Ancak aktif gelişme duracaktır. Jumplight Odyssey süresiz olarak ara verecek ancak ekip onu önümüzdeki 12 ay içinde Erken Erişimden çıkarmak istiyor.
Strateji oyunu Solium Infernum’un geliştirilmesi de sona erecek. Ancak stüdyo, faaliyetlerine nihayet son vermeden önce birkaç sürprizin yanı sıra hata düzeltmeleri ve küçük içerikler vaat ediyor.
Armello ve gelecek
Stüdyonun 2015 yılında piyasaya sürülen ilk oyunu Armello ise sezonluk içeriklerle güncellenmeye ve maceracılara bir doz kahramanlık sunmaya devam edecek. Armello masa oyunu bu değişikliklerden etkilenmeyecektir.
Sonuç olarak League of Geeks, son yıllarda video oyunları yaratmanın zorluğunu vurguluyor ancak bu macerada onları destekleyen işbirlikçilerine ve topluluğa minnettarlığını sürdürüyor.
Kaynak: www.eurogamer.net