Oyunda Fotoğrafın Önemi
Fotoğraf Yapboz Deneyimi Yaratmak
Eos Adlı Yıldız’da, fotoğrafçılık oyunun hikayesini ve deneyimini yönlendiren temel temadır. Bu fikir, başlangıçta fotoğrafçılığa odaklanan 360 derecelik panoramik bir anlatım planladığımız önceki oyunumuz Çerçevenin Arkasında’yı geliştirmeden önce tasarlandı. O zamanki sınırlı geliştirme deneyimimiz nedeniyle, önce Çerçevenin Arkasına odaklandık. Başarısının ardından Eos Yıldızı’nın üretimine yeniden başladık.
Fotoğrafçılık yalnızca arka planın bir parçası değildir; Oyunun mekaniğinin ve bulmaca tasarımının ayrılmaz bir parçasıdır ve hikayeyi deneyimlemenize ve her fotoğrafın arkasındaki duyguları ve anıları hissetmenize olanak tanır.
Temel Oyun Döngüsü Tasarımı: Eski Fotoğraflardan Yeni Kompozisyonlara Keşif
The Star Named Eos’ta eski bir fotoğrafla başlayacağınız, keşif ve bulmacalardan geçeceğiniz ve sonunda yeni bir fotoğraf çekeceğiniz temel bir oyun döngüsü tasarladık. Bu tasarım anıların hatırlanması ve yeni şeyler keşfetme teması açısından önemlidir. İşte adımlar:
Eski Fotoğrafları Alın:
Oyundaki belirli sahneleri keşfederek eski fotoğrafları elde ediyorsunuz. Bu fotoğraflar ipucu görevi görüyor ve sizi yeni sahnelere yönlendiriyor.
Benzer Yerleri Bul:
Çevrede eski fotoğraflardakine benzer yerleri ararsınız. Aydınlatma ve farklı nesneler gibi görsel yardımcılar, oyuncuların gezinmesine yardımcı olur.
Benzer Yeni Nesneler Bulun:
Benzer sahneleri bulduktan sonra eski fotoğraflardakilere benzeyen nesneleri ararsınız. Bu nesneler doğal (ağaçlar, kayalar) veya insan yapımı (mobilya, heykeller) olabilir.
Nesne Konumunu/Kompozisyonunu Ayarlayın ve Fotoğraf Çekin:
Nesne konumlarını eski fotoğrafın kompozisyonuna göre ayarlayarak eşleşmelerini sağlayabilirsiniz. Oyun, açıyı ve odağı ayarlamanıza, sonuçta eski fotoğraflarla eşleşen kompozisyonlarla yeni fotoğraflar çekmenize olanak tanıyan bir sanal kameraya sahiptir.
Bu oyun döngüsü tasarımı yalnızca bulmacaları çözmekle ilgili değil; anıların ve tarihin bir keşfidir. geçmiş anıları yeniden yaratır ve yeni şeyler keşfedersiniz, zamanla değişmeyen duygu ve değerleri deneyimlersiniz. Bu tasarım, oyuncuların eski günleri hatırlama ve yeni şeyler keşfetme konusunda gerçek hayattaki deneyimlerle rezonansa girmesine olanak tanır.
Kameranın Estetik Geribildirimi: Fotoğraf Çekmenin Keyfi
Eos Yıldızı’nda fotoğraf çekmek sadece basit bir eylem değil, bir deneyim. Programcılarımız fotoğraf çekmenin hikayeye ve oyuna doğal ve sorunsuz bir şekilde entegre olmasını sağlamak için çok zaman harcadılar. Bir sahneyi yakalamanın tatminini yaşamanız için fotoğraf çekme mekanizmasını çeşitli şekillerde optimize ettik:
Sanal Kamera Sistemi:
Açıyı, odağı ve kompozisyonu serbestçe ayarlayarak hassas kare yakalamayı mümkün kılarsınız.
Dokunma Deneyimi:
Gerçekçi bir fotoğraf çekme deneyimini simüle etmek için dokunsal geri bildirimi ekledik. Örneğin, kamera deklanşörüne basmak, hafif bir titreşime ve ses efektine neden olarak özgünlüğü artırır.
Anlık geri bildirim:
Sistem, yeni çekilen ve eski fotoğrafları hemen karşılaştırıyor ve fotoğrafın doğru çekilip çekilmediğine dair ipucu vermek için karakterin monologunu kullanıyor. Fotoğraflanan nesne ana yapbozun parçası değilse, hiçbir monolog ortaya çıkmaz ve özgür keşif ve fotoğraf çekme keyfi korunur.
Bu tasarımlar, fotoğrafçılığı oyunun vazgeçilmez ve keyifli bir parçası haline getirerek, fotoğraf çekmenin zevkini ve başarısını yaşarken hem keşif hem de bulmaca çözme sürecinin keyfini çıkarmanıza olanak tanıyor.
Unutulmaz Sahneler Yaratmak: Dramatik Işık ve Gölge
Eos Yıldızı’ndaki “dramatik ışık ve gölge” hedefimize ulaşmak için her sahneye pencereler, lambalar veya ateşler gibi güçlü ana ışık kaynakları düzenledik. Bunlar drama katar ve nesnelere farklı ışık veya gölge efektleri verir. Bu, Çerçevenin Arkası’nın tam ışık kaynağı tasarımıyla keskin bir tezat oluşturarak farklı bir görsel deneyim sunar. Her sahnenin benzersiz ve akılda kalıcı bir ışık ve gölge efekti sunmasını, oyunun duygusal ifadesini ve hikaye atmosferini geliştirmesini sağlamak için önemli miktarda zaman ve çaba harcadık.
Kaynak: news.xbox.com