Palworld geliştiricisi Steam’deki ‘ölü oyunlara’ olan takıntıyı dile getiriyor

Palworld’ün arkasındaki geliştiricilerden biri, “ölü oyunlar” ve oyuncu sayıları konusundaki tartışmaların oyun endüstrisi ve oyuncular için kötü olduğunu söyledi. Erken erişim biçiminde başlatılan ve “Silahlı Pokémon” lakaplı Palworld olağanüstü bir başarı elde etti. Valve platformundaki etkileyici 2.101.867 eş zamanlı oyuncuyla Steam’de tüm zamanların en çok oynanan ikinci oyunudur.

Sözde “ölü” oyunların düşüşü

Bu yılın başındaki patlayıcı lansmanından bu yana, Palworld’ün Steam’deki eşzamanlı oyuncu sayısı milyonlar yerine binlerle zirveye ulaştı. Ancak bu düşüş bazılarının Palworld’ü “ölü oyun” olarak etiketlemesine yol açtı, ancak son yıllarda bu şekilde etiketlenen tek oyun bu değil.

“Ölü” oyunlara yönelik bir trend

Suicide Squad: Kill the Justice League, Helldivers 2, Skull & Bones, Overwatch 2 ve Concord gibi oyunlar da “ölü oyunlar” olarak tanımlandı. Bu eğilim, endüstrinin pazarın destekleyebileceğinden daha fazla çevrimiçi oyun üretmesi ve yayıncıların düşük oyuncu sayısı nedeniyle çevrimiçi oyunlarını terk etmesiyle daha da kötüleşiyor.

“Ölü oyunlar” kavramından vazgeçme çağrısı

Palworld geliştiricisi Pocketpair’in topluluk yöneticisi John “Bucky” Buckley, eşzamanlı oyuncu sayılarına takıntılı olmaktan uzaklaşmanın önemli olduğunu söyledi. Sektöre, medyaya ve oyunculara, oyuncu sayılarına yönelik bu saplantıdan dönmeleri ve oyuncuları sevdikleri oyunları baskı olmadan oynamaya teşvik etmeleri çağrısında bulundu.

Bu takıntının sürdürülmesinin, çoğu zaman kârsızlık nedeniyle birkaç ay sonra kapanan, sektördeki herkese zarar veren, ruhsuz çevrimiçi oyunların oluşmasına yol açabileceğine dikkat çekiliyor.

Video oyunu endüstrisinde gerekli bir değişiklik

Bu nedenle bu “ölü oyunlar” kavramını yeniden düşünmek ve oynanan oyunların çeşitliliğini teşvik etmek çok önemlidir. Oyuncuları aylarca tek bir oyun oynamaya itmekten kaçınmak gerekiyor, bu da uzun vadede sektöre zarar verebilir.

Kaynak: www.ign.com