Ultra geniş monitörler PC oyuncuları arasında giderek daha popüler hale geliyor, ancak endişe verici bir gözlem ortaya çıkıyor: Birçok oyun, hatta büyük markalar bile 21:9 ve 32:9 oranlarını göz ardı etmeye devam ediyor. Bazı geliştiriciler bu boşluğu doldurmak için modlara güvenirken, Elden Ring ve Street Fighter 6 gibi popüler oyunların doğal olarak bu uyumluluğu sunmaması sinir bozucu. Bu sorunun sorunlarını ve olası çözümlerini keşfetmek için okumaya devam edin.
Ultra geniş monitörler için destek eksikliği
Ultra geniş monitörler, benzeri olmayan sürükleyici bir deneyim sunarak PC oyun pazarını kasıp kavurdu. Ancak merakla beklenen oyunlar da dahil olmak üzere şaşırtıcı sayıda büyük oyun bu formatları desteklemiyor. Örneğin Elden Ring ve Sekiro: Shadows Die Twice, her ne kadar bu oranlara uyum sağlayabilse de, ultra geniş ekran kullanan oyunculara tatmin edici bir deneyim sunabilmek için mod yapımcılarının müdahalesini gerektiriyor.
Geliştiricilerin bu tercihi, sektörün öncelikleri hakkında soruları gündeme getiriyor. Geliştiriciler oyunlarını yayınlarken neden bu yapılandırmaları dikkate almıyor? Modlar yararlı olsa da sorunludur çünkü bazı oyunlar çevrimiçi kullanımlarını engelleyen hile karşıtı yazılımlar içerir. Sonuç olarak, oyuncular genellikle kendilerini çevrimdışı deneyimlerle sınırlı buluyor ve bu nedenle çok oyunculuya erişimleri engelleniyor.
Oyuncuların karşılaştığı zorluklar
En büyük sorunlardan biri oyunların başlatılması sırasındaki uyumluluk eksikliğidir. Örneğin Capcom, Street Fighter 6’yı tanıtmış olsa da ultra geniş ekran kullanan oyuncular için başlık hala eksik kalıyor. Şirket, tüm modların hile olduğunu düşünüyor ve bu da kullanıcıların daha iyi bir deneyim yaşamasını daha da zorlaştırıyor.
Aynı senaryo, ultra geniş formatlarda görüş alanı sorunları yaşayan bir başka ikonik oyun olan Resident Evil 4’te de yaşanıyor. Teknik kısıtlamalar ve pazarlama kararlarının birleşimi, oyuncuları hayal kırıklığına uğratıyor ve endüstri standardı olması gereken şeyi elde etmek için üçüncü taraf çözümlerine yöneliyor.
Geliştiriciler doğru yolu seçiyor
Bu zorluklarla karşı karşıya kalan Nixxes gibi bazı yayıncılar, ultra geniş desteği kendi PlayStation oyun bağlantı noktalarına yerel olarak entegre etme çabalarıyla öne çıkıyor. God of War Ragnarok ve Marvel’s Spider-Man gibi bu oyunlar, modlara ihtiyaç duymadan erişilebilir bir deneyim sunuyor. Siyah çubuklardan kaçınan ara sahne ayarları, diğer stüdyolara ilham vermesi gereken somut girişim örnekleridir.
Ayrıca modlama topluluğu birçok oyun için yama geliştirmede hayati bir rol oynamaya devam ediyor. Son örneklerden biri, mod geliştiricilerin hızlı bir şekilde 32:9 desteğini entegre etmek için çözümler bulduğu Path of Exile 2’dir ve bu özelliğe yönelik büyük kullanıcı talebini vurgulamaktadır.
Bekleyen bir çözüm
Monitör teknolojilerinin gelişmesiyle birlikte farklı oranlar arasında geçiş yapmanızı sağlayan Samsung Odyssey Ark 2nd Gen gibi seçenekler oyuncular için bir alternatif oluşturabilir. Bu tür ürünler pahalı olmasına rağmen sektörün kullanıcı tercihlerine uyum sağlayarak daha da ileri gidebileceğini gösteriyor.
Bu gelişmeler, ultra geniş monitör desteği için inişli çıkışlı bir geleceğe işaret ediyor. Olumlu örneklerden ilham alan geliştiricilerin, oyuncuların artan beklentilerine yanıt vermesini ve bu özelliği daha sistematik bir şekilde entegre etmesini umuyoruz. Oyuncular donanım yatırımlarına değecek bir oyun deneyimini hak ediyorlar.
Okumalar: 2