Phantom Blade 0’ı keşfedin: Saldırganlık ve savunma becerilerini birleştiren yeni bir yapıt

Aksiyon oyunu hayranları son zamanlarda Stellar Blade ve Sekiro gibi oyunlarla şımartılıyor, ancak Summer Games Fest’teki yeni uygulamalı oynanış demosuna göre Phantom Blade Zero türünün liderleri arasında dimdik ayakta duruyor gibi görünüyor. Hızlı bir eğitimin yanı sıra demo, ayarları yapmak için hiç vakit kaybetmiyor ve doğrudan aksiyona dalmayı tercih ediyor. Ana karakter Soul’un başlangıçta değiştirilebilecek iki ana silahı vardır: bir çift kısa kılıç ve daha uzun bir katana. Bu değiştirme mekaniği yalnızca oyun tarzını ve menzilini değiştirmekle kalmaz, aynı zamanda Soul’un komboya devam etmek ve düşmanın yaşam çubuğunu çökertmek için dayanıklılık çubuğunu hızlı bir şekilde yeniden doldurmasına da olanak tanır.

Yoğun Savaş Mekaniği

Bu saldırı silahlarına ek olarak, kahramanın savuşturma ve kaçma şeklinde savunma seçenekleri vardır. Gerçek aksiyon oyunu geleneğinde, savuşturmalar, kombo fırsatı yaratmak için düşman direncini zayıflatır. Öte yandan atlatmak, savuşturulamayan veya denemesi çok zor olabilecek düşman saldırılarından kaçınmanıza yardımcı olur. Phantom Blade Zero, bu savunma seçeneklerini öne çıkarmak için hiper-agresif bir oyun tarzını ödüllendiriyor ve From Software yelpazesindeki oyunlardan ziyade Ninja Gaiden Black gibi oyunlarla daha fazla benzerlik taşıyor.

Sanatçının tarzı, S-Game geliştiricileri tarafından “China Punk” olarak tanımlanıyor ve klasik Çin mitolojisi ve ortamlarını modern duyarlılıklarla harmanlıyor. Şu ana kadar sergilenen teknik ustalık, PBZ’nin son versiyonla bu iddialı hedeflere ulaşabileceğini ve görsel düzeyde etki yaratabileceğini gösteriyor.

Her Seviyeden Oyuncuya Yönelik Bir Mücadele

Denediğim Yaz Oyunları Festivali demosu, giderek artan zorluktaki patronların yer aldığı üç küçük bölüm içeriyordu. İlkinde, ilerlemek için uçurumun üzerinde savaşçıların ve okçuların bulunduğu bir kalenin yenilmesi gerekiyordu. Bunları ortadan kaldırmak için Soul’un yay veya büyük bir el tipi ejderha lazeri gibi mermi silahlarını kullanmak da dahil olmak üzere çeşitli seçenekler vardır. Tutunacak yerler ve yollar da onlara ulaşabilir ve Soul’un artık oklarla saldırıya uğramasını önleyebilir.

Patron Tie Sha the Fury’yi yendikten sonra bu, demodaki ilk gerçek beceri testidir ve devam etmeden önce savuşturma kavramının anlaşılmasını gerektirir. Doğru savuşturmalar ve savuşturmalar Tie Sha’yı hızla yenebilir, ancak tek bir hata, mücadelenin ivme kazanmasını daha da zorlaştırabilir. Tie Sha yenildiğinde demo, Soul’u başka bir seviyeye taşıyor ve burada mevcut ikinci patronla, Komutan Cleave ile yüzleşiyor. Bu daha heybetli patronun Soul’un savunmasını parçalayan bir kasap kılıcı kullandığı açıktır, bu nedenle mükemmel zamanlama çok önemlidir.

Komutan Cleave’i yendikten sonra son mücadele sunulur: Kunlun’un Batık Sütunu Huangxing’e karşı bire bir savaş. Huangxing, tahmin edilmesi zor son derece güçlü saldırılarla, agresif davranarak demodaki en zorlu mücadeleyi sunuyor. Ölümcül darbe yeteneği, bir sepeti sallayıp Soul’un kafasını kesmek için onu kafasına düşürdüğü bir hareket, ancak onu ağır silahlarla dengesini bozarak veya ondan kaçmak için odadaki bir sütundan atlayarak önlenebilir. Bu devasa savaşçıyı yenmek kolay değil ama kesinlikle tatmin edici.

Yeni Ufuklara Doğru

Ancak demoda bulunmayan şey seviye tasarımıydı. Doğrudan savaş alanlarına ve bosslara atladığımızda etrafa bakacak ve dövüşler arasındaki yapıyı anlayacak yer yoktu. Phantom Blade Zero kontrollerinin tam kontrolüne sahip olmasına ve dövüşün hızlı ve çılgın olmasına rağmen, yarım kalan işler hala tamamlanması gereken bazı yarım kalmış işler bırakıyor. Ancak şu ana kadar gösterilenlere dayanarak, S-Game’in yeni aksiyon önerisi yüksekleri hedefliyor ve başarılı olma şansı da yüksek.

Kaynak: www.ign.com