Citizen Sleeper 2: Starward Vector, anlatı ve mekanik video oyunlarının geleceği
Citizen Sleeper, hem mekanik hem de anlatım açısından nadir bir video oyunu deneyimi sunarak 2022’de beni şaşırttı ve zar merkezli rol yapma maceram o zamandan beri aklımdan çıkmıyor. Her zaman Sleeper’ımı ve şu anda ne yaptığını düşünüyorum. Elden Ring’in yayınlanmadığı bir yılda bu, açık ara benim yılın oyunum olurdu; nedenini öğrenmek için Citizen Sleeper hakkındaki incelememe buradan göz atın. Şimdi, iki yıldan biraz fazla bir süre sonra, Citizen Sleeper 2: Starward Vector’un açılış saatinin bir kısmını oynadım ve daha fazlasını oynamak için sabırsızlanıyorum. İnanılmaz bilim kurgu müziğini, siberpunk (ama farklı) görsel stilini, kışkırtıcı ve stresli yazımını geri getiriyor. İlk Citizen Sleeper’da sevdiğim her şeyi, oyunun karar verme süreçlerini ateşleyen yeni mekaniklerle aşılıyor.
Sınıf seçimi ve oyun mekaniği
Tıpkı ilk oyunda olduğu gibi Sleeper’ımıza mevcut üç sınıftan birini atadık. Oyunun fiziksel olarak kırılgan ancak arayüzlerde ve bilgisayar sistemlerinde çalışma konusunda mükemmel olarak tanımladığı Operatörü tercih ediyoruz. Operatörün bir becerinin tamamına erişimi olmadığından, seçilen sınıfın deneyimimizin nasıl gelişeceği konusunda daha önemli bir rol oynadığını hemen fark ediyoruz. Bu, söz konusu beceriyi gerektiren herhangi bir eylemde otomatik olarak dezavantajlı durumda olduğumuz anlamına gelir. Ancak, sistemimizi sıfırlamamıza olanak tanıyan Yeniden Başlatma becerisine erişimimiz var, bu da mekanik olarak yeniden zar attığımız anlamına geliyor. Bu beceri, daha da düşük bir sayı elde edebileceğimizden ve mevcut eylemi daha da tehlikeye atabileceğinden riskler taşır. Ancak çok daha iyi bir rakam da elde edebiliriz.
Oyunun geri kalanında sürprizler ve yeni zorluklar
Hikaye, Sleeper’ımıza arkadaşı Serafin’in yardım etmesiyle başlıyor. Tüm sistemimizi yeniden başlattık ve Citizen Sleeper’da önemli bir rol oynayan Stabilizer ilacına ve onu bize sağlayan çete lideri Laine’e olan bağımlılığımıza son verdik. Oyuncular, kendi bağımsız hikayesi olan devam oyununda, ilk oyundaki bu tür ipuçlarını bulacaklar. Ancak yeniden başlatma yalnızca kısmi bir başarıydı. Elbette artık Stabilizere ihtiyacım yok ama yapay vücudum arızalı. Serafin ve ben, Laine’den çaldığımız Rig adlı bir gemiyle kaçarız ve Hexport’a doğru yola çıkarız.
Yaptığımız her şeyden memnun olmayan Laine, çete üyeleri, ödüller ve daha fazlasıyla peşimizde. Sleeper’ımızı seçmeden önce, hemen ilk oyundan dönen zar aksiyonuna atılıyoruz, Serafin bir şeyi kontrol edecek, bu yüzden bizden bazı tuhaf işler yapmamız için Hexport Dock’a gitmemizi istiyor. Potansiyel ekip üyeleri ve kişiler hakkında tavsiye almak için “Takımlarla Konuş” özelliğine 5 zar koyarız (sayı ne kadar yüksek olursa, zarlara atadığımız eylem, maliyetli nötr veya olumsuz olmaktan ziyade o kadar olumlu sonuçla sonuçlanır). . Ancak 5 zarın büyük pozitif sayısına rağmen nötr bir sonuç alıyoruz ve sadece malzeme alıyoruz.
Kaynak: www.gameinformer.com