Geçen hafta video oyunu endüstrisindeki en büyük hikayelerin özeti
1) HoYoverse’ın bir sonraki oyunu Astaweave Haven, bu Temmuz’da Çin tarafından onaylanan 105 kişi arasında yer alıyor
HoYoverse, yaklaşan yeni oyunu Astaweave Haven için Çin lisans onayını aldı. Şu anda oyun hakkında çok az şey bilinmesine rağmen, onay, HoYoverse’ın hem PC hem de mobil sürümlerin piyasaya sürülmesi onaylanarak devam eden çapraz platform trendini doğruluyor.
Astaweave Haven, bu ay Çin lisansı için onaylanan 105 video oyunu arasında yer alıyor; Haziran’daki 104 onay ve Mayıs’taki 96 onaya göre hafif bir artış var. Bu yıl şu ana kadar toplam 628 lisans verildi.
2) Monster Hunter’ın Şimdiki Boyutsal Bağlantıları kırsal kesimdeki oyuncuları dahil etmek için bilinçli bir çaba gösteriyor
Niantic’in Monster Hunter Now’ı, çok oyunculu erişilebilirliği teşvik ederek kırsal kesimdeki oyuncular için değerli bir alternatif sunan Dimensional Links adı verilen yeni bir çok oyunculu özelliği tanıttı. Bu özellik sayesinde, rastgele canavarlar dünyanın her yerindeki diğer oyuncuların ortaya çıkardığı yaratıklara bağlanır ve bu canavarlar eşleşirse birlikte avlanabilirler.
Bu, yerel oyuna kıyasla çevrimiçi oyun için daha fazla fırsat sağlıyor ve “%1’den fazla ve %100’den az” belirsiz ortaya çıkma oranları, yeni özellik etrafında bir gizem atmosferi yaratıyor.
3) Pokémon Unite ilk üç yılını kutlarken mobil cihazlardan 83 milyon dolar kazandı
AppMagic’in tahminlerine göre Pokémon Company’nin MOBA Pokémon Unite’ı, oyun üçüncü yıldönümünü kutlarken 82,7 milyon dolar brüt mobil gelir (net 57,9 milyon dolar) elde etti.
ABD pazarı, toplam mobil gelirin %29’uyla oyun içi oyunlara en fazla harcama yapan pazar olurken, onu %25 ile Japonya ve %7 ile Güney Kore izledi. Ancak mobil versiyonun teknik olarak üç yaşına ulaşmasından önce oynanacak hâlâ iki ay var.
4) Erken aşama VC oyunları finansmanı 12 ayın en yüksek seviyesine ulaştı ancak büyüme ve sonraki aşama yatırımları hâlâ “çok düşük”
Konvoy Ventures’ın yeni raporuna göre, risk sermayesi şirketlerinden gelen erken aşama oyun fonları 2024’ün ikinci çeyreğinde 492 milyon dolarla zirveye ulaştı, ancak bu, sektörü kasvetli bir yatırım döneminden çıkarmak için yeterli değildi.
Aslında bu, 2023’ün 4. çeyreğinden ve 2020’nin 2. çeyreğinden bu yana oyunlara yapılan en düşük risk sermayesi yatırımı seviyesiydi.
5) Roblox, 2023’teki 13.000’den fazla çocuk istismarı olayına rağmen “son derece olumlu bir deneyim” olduğunu iddia ediyor
Roblox, 2023’te Ulusal Kayıp ve İstismara Uğrayan Çocuklar Merkezi’ne 13.316 çocuk istismarı vakası bildirdi, ancak platformunun “genel olarak olumlu bir deneyim” olduğunu söylüyor.
Şirket, denetleme sistemlerini iyileştirmek için yeni stratejilerin düzenli olarak uygulandığını ve dahili ölçümlerin sürekli olarak insanlar ve yapay zeka tarafından değerlendirildiğini söyledi. Geçen yıl Ulusal Kayıp ve İstismara Uğrayan Çocuklar Merkezi’ne yapılan toplam raporların içinde Roblox’unkiler %0,04’ten azını oluşturuyordu.
Kaynak: www.pocketgamer.biz