World of Warcraft, oyun sunucularını, özellikle de klasik hardcore’larınkini vuran DDOS saldırılarıyla ilgili son gelişmelerle dikkat çekmeye devam ediyor. Esas olarak ünlü flamalardan oluşan Onlyfangs Guild, zincir reaksiyonlara ve Blizzard’ın bu olaylar sırasında kayıp karakterleri geri kazanmaya müdahale etme kararına neden olmuştur. Oyuncular arasında güçlü tartışmalar uyandıran bir dava açıklamaları.
Yıkıcı bir DDOS saldırısı
Son zamanlarda, Onefangs Guild, Blackwing Lair’i fethetmeye çalışırken bir DDOS saldırısının kurbanıydı. Otomatik bir trafik sunucusunu batırmaktan ibaret olan bu tür saldırı, loncanın lideri Sodapoppin’in etkinliği iptal etmesine neden olan birkaç karakterin ölümüne neden oldu. Discord üzerine, yeni saldırılar tehdidi altında devam etmekte rahat hissetmediğini ilan ederek memnuniyetsizliğini ifade etti.
Blizzard sorunun kapsamını hızla tanıdı. Resmi forumlardaki bir mesajda, topluluk yöneticisi Kaivax, şirketin oyunun bütünlüğüne karşı kasıtlı bir tehdit oluşturduklarını düşünerek, bu saldırılar nedeniyle kayıp karakterleri geri yüklemek için önlemler alacağını açıkladı.
Blizzard tarafından dikkate değer bir karar
Geleneksel olarak, Blizzard, kopukluk veya diğer teknik sorunlara müdahale etmemesi için karakterleri geri yükleme konusunda katı bir politika sürdürdü. Ancak, bu özel durum şirketi yaklaşımını yeniden değerlendirmeye itti. Kaivax, DDOS saldırısı gibi bir kitle olayında ölen karakterlerin gelecekte geri yüklenebileceğini açıkladı.
Bu karar, Blizzard için önemli bir dönüm noktasına işaret ediyor, bu da sunucu veya bağlantı sorunlarını takip eden karakterleri geri yüklemeyi her zaman reddediyor. Oyuncuların tepkileri karışıktır: bazıları bu girişimi bir adalet eylemi olarak selamlarken, diğerleri daha önce hareket etmenin gerekli olacağını düşünmektedir.
Topluluk için çıkarımlar
Bu dava, Blizzard’ın sunucularının güvenliğini ve DDOS saldırılarının risklerini nasıl yönettiği hakkında sorular ortaya koymaktadır. Bu olaylar izole edilmemiştir, çünkü oyun son haftalarda, özellikle yüksek seviyeli yarışmalar sırasında sık saldırıların hedefi olmuştur. Final Fantasy XIV gibi diğer oyunlar da benzer sorunlarla karşılaşıyor.
Bu saldırılara karşı mücadele karmaşık ve maliyetlidir. Geliştiricilerin DDOS trafiğini çok geç olana kadar normal kullanımdan ayırt etmesi zordur. Bu durum oyuncular için hayal kırıklıklarına neden olmasına rağmen, çevrimiçi oyun geliştiricilerinin sunucularının akışkan ve güvenli çalışmasını sağlamak için karşılaşması gereken kalıcı zorlukları da hatırlıyor.
World of Warcraft topluluğu bu çalkantılı olaylardan kurtulurken, oyuncular Blizzard’ın hardcore sunuculardaki karakterlerin güvenliği ve yönetimi ile ilgili gelecekteki kararlarını dikkatle takip edecekler.
Okumalar: 0