Blizzard geliştiricileri Microsoft’ta sendikalaşmaya oy verecek

Blizzard geliştiricileri sendikalaşıyor

World of Warcraft’ta çalışan Blizzard geliştiricileri sendikalaşma yönünde oy kullanarak Microsoft’un oyun bölümündeki sendikalı işçi sayısını yaklaşık 500 artırdı. Sendika üyelikleri artık Microsoft’taki ortak oyunlarda çalışan geliştiricilerin toplam sayısını 1.750’ye çıkarıyor.

World of Warcraft tasarımcısı ve sendika organizasyon komitesi üyesi Kathryn Friesen, yakın zamanda Bloomberg’e yaptığı açıklamada, bir araya gelerek tüm sektörün standartlarını potansiyel olarak yükseltmenin heyecan verici olduğunu söyledi.

Microsoft’ta yeni bir dinamik

Microsoft, sendikalaşma konusunda henüz resmi bir açıklama yapmazken şirket, çalışanların sendikalaşmasını engelleyecek adımlar da atmadı. Microsoft, 2022 yılında Amerika İletişim İşçileri (CWA) ile belirli pozisyonlardaki çalışanların sendikalaşmasını kolaylaştırmak için bir anlaşma imzalarken, diğer Amerikan sendikalarının örgütlenme çabalarına da destek vereceğini duyurmuştu. (ALF-CIO) da benzer şekilde.

ALF-CIO, Amerika Birleşik Devletleri’ndeki en büyük işçi sendikaları federasyonudur. World of Warcraft geliştiricilerinin zaferi haberi, Bethesda Game Studios’un (yine Microsoft’a ait) 240 çalışanının sendikaya katılmasından yalnızca bir hafta sonra geldi.

Geliştiricilere yönelik avantajlar

Microsoft’un oyun bölümünde son aylarda önemli işten çıkarmalar yaşandı ve yalnızca Ocak ayında 1.900 çalışan işini kaybetti. Tango Gameworks’ün kapatılması da dahil olmak üzere daha fazla işten çıkarma (ve stüdyo kapanışı) yaşandı ve geliştiriciler 2023 Hi-Fi Rush oyununun arkasında işsiz kaldı.

Microsoft oyun CEO’su Phil Spencer, “sürdürülebilir bir iş yürütme” ihtiyacını öne sürerek son dönemdeki işten çıkarmaları savundu. Microsoft’ta sendikaların genişlemesi geliştiriciler için iyi bir haber çünkü onlara iş güvenliğinin arttırılmasından daha uygun maaş pazarlıklarına kadar çeşitli potansiyel faydalar sunuyor.

Kaynak: www.bing.com