Blizzard, ölümü imkansız hale getirerek World of Warcraft’ta seviye atlamayı kolaylaştırıyor

Video oyunu sektörünün simgesi olan World of Warcraft, 20. yılını yakın zamanda piyasaya sürülen genişleme paketi “The War Within” ile kutluyor. Oyuncular tarafından olumlu karşılanan bu güncelleme, ancak yeni oyuncuların seviye deneyimine ilişkin endişeleri artırıyor. Aslında pek çok kullanıcı, oyunun seviye atlama deneyimini ölmenin imkansızlığını gerçeğe dönüştürecek kadar basitleştirdiğini ve böylece oyunun geleneksel dengesini bozduğunu keşfediyor.

Göze çarpan bir sadelik

World of Warcraft, Microsoft tarafından satın alınmasından bu yana gelişmeye devam ediyor. En son eklenen “The War Within”, solo oyunculara uygun yeni bir zindan türü de dahil olmak üzere önemli iyileştirmeler getirdi. Ancak 1’den 70’e kadar olan seviyelere erişimin artan kolaylığı, topluluk içinde eleştirel seslerin ortaya çıkmasına neden oldu. Daha önce, seviye atlama deneyimi kaçınılmaz bir zorluk sağlıyordu, ancak son zamanlarda oyuncuları ölüm karşısında kayıtsız bırakan “Obsidyen Kutsaması” adı verilen bir şeyin piyasaya sürülmesi, tüm gerilimleri ortadan kaldırmış gibi görünüyor.

Dengesiz bir oyun deneyimi

Bu değişiklik, 1’den 70’e kadar olan seviyeler ile daha yüksek seviyeler arasında kayda değer bir uyumsuzluk yaratarak anlatıda ve oyuncunun oyunun içine sürüklenmesinde tutarsızlığa yol açıyor. Eleştirmenler, risk eksikliğinin oyunun çekiciliğini büyük ölçüde ortadan kaldırdığına dikkat çekiyor; tehlikenin her yerde olduğu sürükleyici deneyim artık değersiz görünüyor ve birçok hayran oyunun dengesinin geleceğini merak ediyor.

Gerekli ayarlamalar

Blizzard geliştiricileri, sınıf dengesizliklerinden muzdarip olan Delve zindan sisteminden kaynaklanan sorunları düzeltmek için oyunun içeriğini hızla güncelledi. Buna rağmen şu soru varlığını sürdürüyor: Bu yeni yaklaşımın gerçek hedefi nedir? Oyuncular, deneyimi ilgi çekici kılmak için belirli bir zorluk seviyesini korumanın gerekli olduğu konusunda hemfikirdir.

Oyunun tasarımı üzerine bir yansımaya doğru

Ölümün yokluğu World of Warcraft’ın geleceği sorusunu gündeme getiriyor. Bu eğilim devam ederse hata ve ödül mekanizmalarından öğrenme ihtiyacı ne olacak? Yeni oyuncuları karşılama isteği övgüye değer olsa da, her zaferin öncesinde bir meydan okumanın olması gerektiğini akılda tutmak çok önemlidir.

WoW meraklıları, bir zamanlar oyunu başarılı kılan risk ve ödül karışımını koruyan daha ilgi çekici bir seviyelendirme deneyimine geri dönmek istiyor. Son değişiklikler, ilk bakışta bu temel dinamiğe aykırı görünüyor, bu nedenle Blizzard’ın yeniden başlaması zorunlu hale geliyor. -World of Warcraft’ı MMORPG için bir anıt haline getiren şeyin özünü kaybetmeden önce bu yönü değerlendirin.

Okumalar: 1