Activision Blizzard’daki World of Warcraft geliştiricileri yakın zamanda video oyunu endüstrisinde benzeri görülmemiş bir başarı elde etti: bir birlik yaratmak. Bu karar, Microsoft’un 69 milyar dolarlık satın alımı ve sendika tarafsızlığı anlaşmasının oluşturulmasıyla büyük ölçüde kolaylaştırıldı. Bu olaylar, işçilerin misilleme korkusu olmadan toplu pazarlık yolunu keşfetmelerine olanak tanıdı.
Video oyunu endüstrisinde bir birliğin doğuşu
Bu satın alma öncesinde geliştiriciler, yönetimden misilleme korkusu nedeniyle bir sendikaya katılma konusunda isteksizdi. Ancak sendika tarafsızlığı anlaşması yürürlüğe girdikten sonra işler değişmeye başladı. Microsoft, farklı departmanlardan 500’den fazla çalışandan oluşan World of Warcraft geliştiriciler birliğini gönüllü olarak tanıdı. Bu, sendika kurmanın sıradan olmadığı video oyunu endüstrisinde önemli bir dönüm noktasına işaret ediyor.
Birlik ve beraberliğin önemi
Bu birliğin başarılı oluşumu kısmen geliştiricilerin açık iletişim kurma ve kolektif örgütlenme arzusuyla açıklanabilir. Organizatörler, şirket kampüsünde bilgi noktaları kurarak meslektaşları arasında farkındalık yaratmayı ve dayanışmayı teşvik etmeyi başardılar. Senarist, ses tasarımcısı, yapımcı olsun, oyun yaratma sürecindeki tüm oyuncuları aynı grupta bir araya getirmenin önemini vurguluyorlar.
Kaynak: www.bing.com