MMO emektarı Riot ve Blizzard’ı geliştirme yaklaşımları konusunda eleştirdi

Video oyunu geliştiricileri genellikle eserlerini mükemmelleştirmeye çalışır, ancak bu aşırı cilalama arayışı, oyuncu deneyimine zarar verebilir. World of Warcraft’ın eski sistem tasarımcısı ve Riot Games’in geliştirme aşamasındaki MMO’nun eski başkanı olan Greg Street, sektördeki bu eğilimi sorguluyor. Yakın tarihli bir Twitter başlığında, Blizzard ve Riot’un yolculukları arasındaki benzerlikleri vurgularken aynı zamanda oynanış pahasına cila takıntısının risklerini de vurguladı.

Oyun Geliştirmede Mükemmeliyetçiliğin İkilemi

Greg Street, analizinde, Blizzard Entertainment ve Riot Games’in başlangıçta oyun türlerini anlamaları nedeniyle başarılı olsalar da, giderek mükemmelliğe çok fazla vurgu yaptıklarını açıklıyor. Çoğu zaman pahalı olan ve dokuz yıla kadar bir gelişim süresi alabilen bu cila takıntısının, oyuncuları çekmek yerine yabancılaştırabileceğine inanıyor.

Street, oyuncular bir oyunun şıklığını takdir etseler bile, oyunu oynamak için neredeyse on yıl beklemeye istekli olacaklarından şüpheli olduğuna dikkat çekiyor. Aşırı mükemmellik arzusu nedeniyle umut verici oyun öğelerinin bir kenara bırakıldığı, her iki stüdyo tarafından alınan kararların somut örneklerini aktarıyor.

Daha ham başlangıçlara dönüş: League of Legends örneği

League of Legends’ın çıkışını hatırlatan Street, oyunu “janjanlı” ama büyüleyici olarak tanımlıyor. O zamanlar geliştiriciler, oyuncu katılımına ve geri bildirime odaklanarak daha mütevazı bir yaklaşımı tercih ettiler. Bu yöntem, geliştiriciler ile topluluk arasında bir güven ilişkisi kurulmasına yardımcı oldu; Street, bunun yıllar geçtikçe daha da karmaşık hale geldiğini söylüyor.

Riot’un oyuncularla diyaloğu ve çevik gelişimi destekleyen ilk felsefesi, yerini cilanın oyun zevkinden öncelikli olduğu bir stratejiye bıraktı. Street, bu gelişmenin oyun endüstrisindeki tüm oyuncular için zararlı sonuçlar doğuracağından korkuyor.

Fantastik Piksel Kalesi için yaklaşan zorluklar

Kendi stüdyosu Fantastic Pixel Castle’ın kurucusu olan Street, şu anda kod adı “Ghost” olan projesine odaklanıyor. Aktif olmasına ve gelişimi konusunda iyimser olmasına rağmen, yayın zaman çizelgeleri konusunda temkinli davranıyor ve katı yayın programlarına göre oynanış kalitesini tercih ediyor.

Street, yeni projesiyle yaklaşımının “güzelleştirmeden önce oyun” ve “oyuncu değeri” yaratmaya odaklanacağını, aynı zamanda geliştirme sürelerinin gereksiz uzatılmasından kaçınmaya çalışacağının altını çizdi. Bu nedenle zorluk, bitirme ve çalma keyfi arasında sağlıklı bir denge kurma becerisinde yatmaktadır.

Bu dengenin önemi, devasa çok oyunculu oyunların gelecekteki yönü ve geliştiricilerin kaliteli içeriğe aç bir topluluğun beklentilerini oyundan ödün vermeden nasıl karşılayabilecekleri hakkında soruları gündeme getiriyor. Oyuncuların beklentileri artarken Street’in düşünceleri yarının oyunlarının geliştirilmesinde önceliklerin gözden geçirilmesi yönünde bir çağrı olarak yankı bulabilir.

Okumalar: 1