StarCraft 2 yapım direktörü, Blizzard’dan ayrılmadan önce WarCraft 4 ve Call of Duty RTS’yi anlatıyor

StarCraft ve Warcraft gibi ikonik serilerle tanınan popüler bir video oyunu geliştiricisi olan Blizzard, on yıldan fazla bir süre önce yeni bir gerçek zamanlı strateji (RTS) oyunu başlatma fikrinden vazgeçmiş gibi görünüyor. Yakın zamanda yayınlanan bir rapora göre, aralarında potansiyel Warcraft 4 ve hatta Call of Duty’nin RTS versiyonunun da bulunduğu RTS projelerini yeniden canlandırmaya yönelik şirket içi girişimler, Activision-Blizzard yöneticilerinin ilgisini çekmedi. Bu makale, bu tıkanmanın nedenlerini ve ayrıca Warcraft III: Reforged’ın başarısızlığının yansımalarını araştırıyor.

Blizzard’da RTS için iştahsızlık

StarCraft 2’nin eski yapım direktörü Tim Morten, Activision-Blizzard yönetimini yeni RTS oyunlarının oluşturulmasına yeniden başlamaya ikna etmeye çalıştı. Warcraft 4 ve Call of Duty RTS versiyonu gibi iddialı projeler bile teklif edildi ancak bu fikirler reddedildi. Morten sonunda 2020’de Stormgate’ten sorumlu stüdyo Frost Giant’ı kurmak için Blizzard’dan ayrıldı.

Warcraft III: Reforged’ın başarısızlığı

Yeni bir RTS’nin geliştirilmesinin önündeki ana engellerden biri Warcraft III: Reforged’ın büyük başarısızlığıdır. Çok sayıda hata ve performans sorunuyla başlatılan oyun, hayranlarını kısa sürede hayal kırıklığına uğrattı. Blizzard, geri ödeme teklifinde bulunarak ve lansmanın beklentileri karşılamadığını kabul ederek halkın tepkisiyle karşılaştı. Jason Schreier’e göre bu olay, yöneticileri diğer RTS oyun projelerini doğrulamaktan caydırdı.

RPS’den Alice B, incelemesinde, yeniden düzenlenen oyunun bazı beklentileri karşılamasına rağmen birçok temel özelliği kaçırdığını ve serinin sadık oyuncuları arasında acı bir tat bıraktığını belirtti.

Önemli yeteneklerin ayrılışı

Reforged’ın başarısızlığına ek olarak, geliştirme ekibinin birkaç önemli üyesinin ayrılması da Blizzard’daki RTS projelerinin durgunluğuna katkıda bulundu. StarCraft ve Warcraft serisinin birçok tecrübeli oyuncusu diğer stüdyolara katılarak öncekilerden devralınan manevi oyunlar yarattı. Örneğin Uncapped Games stüdyosu, StarCraft 2’nin eski baş tasarımcısı David Kim tarafından kuruldu.

Blizzard için belirsiz bir geleceğe doğru

Activision-Blizzard’ın ana şirketi Microsoft’ta yaşanan işten çıkarma dalgasıyla birlikte yeni RTS projelerinin kısa vadede gün ışığına çıkması pek mümkün görünmüyor. Ancak hayranların aklında Call of Duty RTS versiyonuna olan ilgi devam ediyor. Böyle bir oyun fikri, uygulanabilirliğine ilişkin soruları gündeme getirse de, derin, stratejik anlatımlı oyun deneyimlerine yönelik ısrarlı bir arzunun altını çiziyor.

Kısacası, RTS’nin Blizzard’daki geleceği belirsiz görünüyor, ancak serinin ateşli hayranları bu ikonik stratejik köklere geri dönüş umudunu sürdürüyor.

Okumalar: 1