Büyük video oyun şirketlerinin sıklıkla mercek altına alındığı bir ortamda, gazeteci Jason Schreier’in “Play Nice: The Rise, Fall, and Future of Blizzard Entertainment” adlı kitabında anlattığı Blizzard Entertainment’ın hikayesi, yaratıcılık ile ticarileştirme arasındaki gerilimleri ortaya koyuyor. sektörü rahatsız ediyor. Decoder podcast’inin bu yeni bölümünde Schreier, sorunlu çalışma kültürü ve yakın zamanda Microsoft tarafından satın alınmasıyla ilgili olanlar da dahil olmak üzere bu ikonik şirketin karşılaştığı zorlukları tartışıyor.
Blizzard: Zafer ve Tartışma Arasında
Efsanevi Bir Miras
30 yılı aşkın bir süre önce kurulan Blizzard Entertainment, Warcraft, Diablo ve Overwatch gibi ikonik oyunlarıyla ünlüdür. Bununla birlikte, bir zamanlar sevilen bu şirket aynı zamanda kalıcı cinsiyetçilik sorunları ve para kazanmayı yaratıcılığa tercih eden hissedar baskısı da dahil olmak üzere büyük sektör başarısızlıklarını da bünyesinde barındırıyor.
Schreier’in Analizindeki Anahtar Temalar
Jason Schreier kitabında Blizzard’ın yolculuğunu tanımlayan iki ana temanın altını çiziyor. Birincisi sanat ve ticaret arasındaki içsel gerilimle ilgilidir. Call of Duty serisinden sorumlu Activision ile birleşmenin, Blizzard’ın 90’lardaki başarısını körükleyen yaratıcı gelecekten nasıl mahrum bıraktığını açıklıyor.
Tabandaki Sorunlu Kültürler
İkinci tema, video oyunları gibi yoğun fandom endüstrilerinden kaynaklanan kültürel sorunları ele alıyor. Schreier, genellikle toksik olan bu çalışma kültürlerinin büyük bir ayaklanma olmadan değiştirilmesinin zor olduğunu, bunun da yerleşik şirketler için bir zorluk teşkil ettiğini belirtiyor.
Sektörün Cinsiyetçilik Suçlamalarına Yanıtı
Durum, 2021’de Kaliforniya eyaletinin Activision Blizzard’a karşı cinsiyetçilik ve ayrımcılık davası açmasıyla doruğa ulaştı; bu, şirketin ertesi yıl Microsoft’un Xbox bölümüne satışını hızlandıran çok önemli bir an oldu. Her iki taraf da davayı 2023 yılında çözüme kavuşturmuş olsa da, anlaşmanın kesinleşmesinin ardından bu skandalın yansımaları sektörde yankılanmaya devam ediyor.
Sonuç: Video Oyun Endüstrisine Bir Ders
Blizzard’ın hikayesi, Schreier’in işaret ettiği gibi, kapitalizmin tehlikelerinden biridir ve büyümenin sanatsal bir girişime neler yapabileceğini göstermektedir. Bu aynı zamanda bize, en değer verdiğimiz kurumlarımızın kalbinde saatli bombalar yaratmaktan kaçınmak için farklı sesleri hoş karşılamamız gerektiğini de hatırlatıyor.
Blizzard’ın geçmişi hakkında daha fazla ayrıntı ve Jason Schreier’in kitabından alıntılar için aşağıdaki önerilen bağlantılara göz atmayı unutmayın.
Okumalar: 1