Blizzard nihayet 2025 için bir sonraki büyük oyun güncellemesinin bir parçası olarak planlanan World of Warcraft’ta bir konut sistemi için projelerini tanıttı. Agresif para kazanma uygulamalarından kaçınırken terim ilerlemesi. WOW dünyasında bu uzun zamandır yeni eklenen tüm ayrıntıları keşfedin.
Yenilikçi bir konut sistemi
Tasarımın Üç Sütunu
Blizzard, konut sistemini üç temel sütun etrafında tasarladı: kendini ifade etme, sosyal entegrasyon ve sürdürülebilir ilerleme. Oyuncular, WOW fraksiyonlarından ve uzantılarından esinlenen yüzlerce dekoratif ürünle evlerini kişiselleştirme fırsatına sahip olacaklar. İnşaat araçları sadece ara sıra içerik oluşturucular için erişilebilirliği teşvik etmekle kalmayacak, aynı zamanda ayrıntıların tutkulu inşaatçılar için dikkatli olmasına izin verecektir.
Bu sistemle, oyuncular 50’ye kadar araziyi bir araya getiren mahalle alanları oluşturabilecekler, ortak ödüller elde etmek, gruplarına bakılmaksızın diğer oyuncuların evlerini ziyaret etmelerine veya loncalara ayrılmış topluluklara katılmalarına izin verecekler.
Fraksiyona göre tematik alanlar
Blizzard iki ana grup için tematik alanlar geliştirmeyi seçti. İttifak tarafında, Elwynn Ormanı’nın pastoral çayırlarını Westfall’un rustik cazibesi ve Duskwood’un gizemli nüanslarıyla karıştıran bir alan bulacağız. Horde için manzaralar Durotar’ın çöllerinden, Côtes d’Azshara ve Orgrimmar mimarisinden ilham alacak.
Bu alan sayısını sınırlama kararı, dinamik toplulukları korumayı ve oyuncuların tabanını parçalamaktan kaçınmayı amaçlamaktadır.
Erişilebilirlik ve para kazanma
Blizzard, dekoratif eşyaların çoğunun başarılı başarılar, görevler ve ödüllerle yayınlanacağını planladı. Vay vaylarının transmogrifikasyonları ve yoldaşları için halihazırda mevcut olan modeli ele geçirerek, gerçek parayla sadece az sayıda kozmetik ürün sunulacak. Ne piyango, ne de bakım veya abonelik maliyeti gerekmeyeceğini unutmayın. Oyuncular ara verse bile evler erişilebilir kalacaktır.
Buna ek olarak, bir grup oyuncudaki tüm karakterler, fraksiyonlarından bağımsız olarak eve ve dekorasyona erişimi paylaşacak.
Uzun vadeli bir vizyon
Konut sistemi, Final Fantasy XIV ve The Elder Scrolls gibi rakiplerle birlikte adım atan uzun zamandır beklenen bir özelliktir. Blizzard, erişilemez ilerleme duvarları veya şansa bağımlılık olmadan bu özelliğin kapsayıcı olmasını istiyor. Bölgelere ve fiyatlar arası ziyaretlere vurgu, tüm hesaplar için erişilebilen ve alternatif karakterler arasındaki sürtünmeyi azaltarak “savaş bantları” gibi son yaşam kalitesi güncellemeleri ile uyumludur.
Ancak bu sistemin başarısı, yürütülmesine bağlı olacaktır. Şu anda, MMO’lardaki konut mekanizmaları, Star Wars: The Old Republic gibi başlıklarda gördüğümüz gibi bazen parasal bir şekilde ihmal edilmiş veya sömürülmüştür. Blizzard’ın kâr üzerine odaklanan taktiklerden kaçınmak ve oyuncuya odaklanan kişiselleştirmeyi destekleme vaadi, geçmiş hataları öğrenme arzusuna tanıklık eder.
Daha sonra bu yıl için planlanan bir beta testi ile, 20 yaşındaki WOW dünyası nihayet gerçek bir evde gerçek bir ev bulabilirdi.
Daha fazla bilgi edinmek için resmi bloga bakın.
Bu haberler de ilginizi çekmelidir:
Okumalar: 1