World of Warcraft’ın yeni devasa çok oyunculu grup macerası “The Liberation of Undermine”, 20 yıllık baskın etkinliklerine dayanan ve yenilikçi oyun öğeleri sunan çığır açıcı bir etkinlik olmaya hazırlanıyor. “The War Within” genişletmesinin 11.1 güncellemesinde planlanan bu sefer, sekiz yeni boss ve oyuncuların daha önce hiç karşılaşmadığı büyüleyici mekanikleri içerecek. Oyun yönetmeni Ion Hazzikostas, yakın zamanda PC Gamer ile yaptığı bir röportajda bu heyecan verici ayrıntıları paylaşarak tamamen yenilenmiş bir baskın deneyimi vaat etti.
Baskınların Evrimi
World of Warcraft’ın piyasaya sürülmesinden bu yana baskın mekaniği önemli ölçüde gelişti. Bugün başlayan oyuncular, yirmi yıl önce mevcut olanlardan çok daha gelişmiş kaynaklarla donatılmıştır. Hazzikostas, günümüzün meraklılarının, baskınların karmaşık mekaniğini anlaşılmasını kolaylaştıran çevrimiçi kılavuzlar ve değiştiriciler (eklentiler) dahil olmak üzere gelişmiş araçlara sahip olduğuna dikkat çekti.
Hazzikostas, “Oyuncuların bilgi düzeyi arttı” diyor. Örnek olarak, grupların nispeten basit çetelerle yüzleşmede bile zorluk çektiği Molten Core deneyimini hatırlıyor. Undermine’s Liberation, çevreyi bir savaş unsuru olarak entegre ederek çok daha karmaşık mekanikleri birleştirmeyi vaat ediyor.
Yeni Mekanikler ve Yenilikçi Konseptler
Bu yeni güncellemenin öne çıkan noktalarından biri de savaşlar sırasında ortamın nasıl kullanılacağıdır. Undermine’ın Kurtuluşu, zorlukların mekanın mimarisine entegre edileceği Grand Casino of Undermine’deki sahnelerle dikkat çekecek. Hazzikostas, “Bu, geliştirmeye çalıştığımız benzersiz bir deneyim” diyor.
Bu yaklaşım, mücadeleyi daha ilgi çekici ve dinamik hale getirmeyi amaçlıyor. Savaş mekaniği ile etkileşime giren kaygan zeminler gibi yeni teknolojilerin uygulamaya konulması da daha önceki baskınlarda yaşandığı gibi yeni bir boyut getirecek.
Eklentilerin Kullanımı Üzerine Bir Düşünce
Gelişmelere rağmen Hazzikostas, oyuncuların eklenti kullanımının savaş tasarımını karmaşıklaştırdığını itiraf etti. Blizzard geliştiricileri, oyuncular tarafından kullanılan araçların gelişimine sürekli olarak tepki vermek zorundadır; bu da, savaşın zorluğunun sürekli olarak ayarlanması gereken bir tür silahlanma yarışına yol açar.
Gelecekteki değişikliklerin, tüm oyuncuların baskınlar sırasında gerekli bilgilere adil erişime sahip olmasını sağlamak için eklentilerin belirli işlevlerini kısıtlayabileceğini belirtti. “Birçok oyuncunun eklentilere güvendiğini ve bunun da savaşa katılım algısını etkilediğini hesaba katmalıyız” diye bitirdi.
Çözüm
Liberation of Undermine, World of Warcraft evreninde bir dönüm noktası olacak şekilde şekilleniyor; yalnızca son 20 yılın mirasına saygı duyan değil aynı zamanda baskınların manzarasını yeniden tanımlamayı vaat eden oyun mekaniği sunarak gelenek ve yeniliği harmanlıyor. Oyuncuların çok yakında Azeroth dünyasına gelecek bu eşsiz deneyime hazırlanmaları teşvik ediliyor.
Okumalar: 0